4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Tegels

Bootcamp Windows 7 lukt niet

Hoewel er erg veel op het net te vinden is over installatie van Windows op een iMac met Bootcamp, kom ik er niet uit…
    Ik heb een iMac 27″ (iMac 11,1) eind 2009 met een i5 processor en 8GB geheugen.
    Wat heb ik gedaan en geprobeerd?
    – Compleet schone installatie van Mavericks (10.9.2) inclusief alle updates.
    – Ik heb de juiste software cq ondersteuningssoftware gedownload bij Apple behorende bij deze Mac en bij Windows 7 (zie: http://support.apple.com/kb/DL1630?viewlocale=nl_NL)
    – Via Bootcamp partitie gemaakt van 500 Gb op een schijf van 1 Tb. Gaat goed.
    – CD van Windows 7 in de speler, iMac start opnieuw op
    – Windows wordt ogenschijnlijk goed geinstalleerd (64 bit), ook na een paar herstarts behorende bij de installatie
    – Toch blijft het scherm op een gegeven moment zwart en daar blijft het bij….

Geen idee wat ik fout doe of waar de fout zit!

Wat ik ook al heb geprobeerd maar wat niet lukt: Ik heb oorspronkelijk niet de mogelijkheid om via USB en Bootcamp Windows te installeren. Nu staat er op YouTube een trucje hoe je dit toch kan enablen. Dit is allemaal goed gelukt. Als ik echter via een iso bestand van Windows een USB aanmaak, krijg ik dit ook niet voor elkaar. Ook hier geen idee wat er fout gaat!

Waarschijnlijk hebben jullie meer info nodig maar dit is even wat mij zo allemaal te binnen schiet. Wie o wie redt mijn weekend? Alvast bedankt voor alle moeite!!

Bijdrager
    krabbedoelie

Kan me iets herinneren m.b.t. een driver voor de videokaart die niet op de windows-installatie staat. Heb die volgens mij destijds een keer op een installatie dvd windows toegevoegd. Zelf ook een iend 2009 27. Zoek ook op het forum hiernaar.

Bijdrager
    krabbedoelie

Zoek op het forum naar “bootcamp windows 7 driver” en de oplossing is te vinden

Bijdrager
    Tegels

Helemaal goed!! Mede door deze video op Youtube ben ik er uit: https://www.youtube.com/watch?v=GaCnv3xXtkU
    Had inderdaad met de drivers van de videokaart te maken.

Verstuurd vanaf mijn iMac, draaiend met Windows 7!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.