8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jonathanc_

bootcamp wil niet partitioneren

Hoi allemaal,

Bootcamp wilt niet partitioneren ik krijg voortdurend de volgende melding

Groet Jonathan

Bijdrager
    jonathanc_

Excuseer, de afbeelding werd niet goed geupload

Bijdrager
    Maverick9898

Even opstarten via Snow Leopard schijf. Dan Schijfhulpprogramma en dan even Verify/ Repair Disk Permissions. Dan zou ie het moeten doen.

Bijdrager
    intense megavis

Je harde schijf is te gefragmenteerd, dus bootcamp kan geen aaneengesloten ruimte meer vinden om de partitie op te maken. Oplossing: TM backup, formatteer je HD en installeer SL opnieuw. Probeer het dan opnieuw.

Bijdrager
    jonathanc_

@ intense megavis

Ik heb mijn harde schijf nog nooit gefragmenteerd!
    Hoe komt dit dan??
    Is er nog een andere oplossing dan hem te herinstalleren voor boot camp?

Bijdrager
    intense megavis
    jonathanc_ op 23 maart 2011

@ intense megavis

Ik heb mijn harde schijf nog nooit gefragmenteerd!

Hoe komt dit dan??

Is er nog een andere oplossing dan hem te herinstalleren voor boot camp?

Je schijf raakt vanzelf gefragmenteerd doordat je bestanden aanpast of iets installeert waardoor bestanden op verschillende secties van de harde schijf komen te staan. Dit doe je dus niet bewust zelf. Een oplossing kan zijn dat je defragmenteerd (dit doet Mac OS X ook zelf), maar je schijf is ook behoorlijk vol. (34 GB vrij). Bootcamp krijgt het dus niet voor elkaar om de gewenste aaneengesloten vrije ruimte te vinden voor de partitie.

Misschien dat een defragmentatie-programma (iDefrag of Techtool) werkt, maar ik denk dat formatteren en de backup terugzetten (hij zet dan alles ‘achter elkaar’ terug, dus de overige schijfruimte is dan vrij) het beste werkt.

Bijdrager
    Pieterr

Luister naar intense megavis. Wat hij zegt klopt.
    En knikker meteen wat andere zut weg, want met 20GB vrije ruimte ga je ook niet fijn Bootcampen.

Bijdrager
    jonathanc_

dank u voor al jullie reacties!! Die vrije ruimte na het bootcampen zal ik wel vergroten door dat ik de virtuele image verwijder!

Groet Jonathan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.