30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    mrdavidoff

Bootcamp werkt nog steeds niet.Wie kent dit probleem en oplossing

Ik heb nu de hele SSD schijnt geformatteerd in de GUID Mac journaled structuur .
    Bootcamp assistent maakt netjes een partitie aan in NTFS structuur, hij ziet de dvd, Mount op de desktop en start opnieuw op en
    vervolgens weer de melding No Bootable Device.
    Ook geprobeerd om niet vd DVD te installeren maar van de .ISO die op mijn desktop staat.USB 16 GIG veranderd van naam naar WININSTALL.
    Dit werkt ook niet.
    Ook geprobeerd om met ALT ingedrukt op te starten en dan de schijf(geel) te selecteren helpt ook niet.

Bij de iso manier kom ik wel in de setup, voor key in, selecteer de Bootcamp partitie doe format en dan gaat het mis en krijg ik de melding weer
    dat WINDOWS CANNOT BE INSTALLED TO THIS DISK.THE SELECTED DISK HAS AN MBR PART TABLE.ON EFI SYSTEMS WINDOW CAN ONLY BE INSTALLED TO GPT DISK…….

Maar ik heb de schijf GUID gedaan en geen MBR.
    GDISK geeft aan als ik sudo gdisk /dev/disk0 dat de schijf PROTECTED IS EN GEEN MBR.

DE SCHIJF IS MAC OS JOURNALED MET GUID INDELING GEFORMATTERD OFmoet ik een andere structuur kiezen EXFAT EN GUID.

Graag zou ik willen horen wat ik alsnog moet doen om de melding niet meer te krijgen en GEWOON Windows8 kan installeren.

Ook heb ik met cmd+R de SIP disabled, om de info.plist te veranderen (bij PreBoot heb ik Pre weggehaald om de mogelijkheid te hebben om de .iso te selecteren)

Zoals jullie kunnen zien heb ik al veel geprobeerd. Eigenlijk had het binnen 15 minuten gepiept moeten zijn.

Wie weet de oplossing.

Groet David.

Bijdrager
    Q-collective

Volgens mij is je caps-lock ook defect.

Hoe dan ook, welke ISO gebruik je? Op welke Mac met welk OS?

Bijdrager
    mrdavidoff

.iso 8 van microsoft sierra 10.12.6, iMac 27″ mid 2010

Bijdrager
    Q-collective

Ok, dan is dit artikel wellicht behulpzaam.

Is het de 64-bit ISO van Windows 8.1 (dus niet 8)? Zo ja, heb je de ISO al eens opnieuw gedownload van de Microsoft website?

Bijdrager
    mrdavidoff

Heb alles al gedaan. Alle sites van apple gelezen maar kom niet verder. Heel benieuwd of iemand mij kan vertellen wat ik nog niet heb gedaan.

Inactief
    Anoniem

Heb je dit al gedaan?

1. Use Bootcamp to create EFI-bootable USB drive with the Windows ISO file.
    2. Uninstall any previous installations of Bootcamp, restoring the partition table to one big Apple partitition.
    3. Use Disk Utility in OS X to create empty space of the size I want my Windows partitition to be.
    4. Reboot the machine to the USB drive.
    5. Using the Windows Advanced partition options, create a new partition in the empty space. Windows will also create a small (128 MB or so) partition alongside it.
    6. Format the new partition using the Windows Advanced partition options.
    7. Proceed with installation onto that NTFS partition as before.
    8. Windows 8 installs!
    9. After installation, run the setup.exe inside the Bootcamp folder on the USB drive. This will install all the necessary device drivers.

https://discussions.apple.com/thread/5474614?start=15

Bijdrager
    mrdavidoff

Ja, daarom is er iets wat niet klopt. Wat dat is de vraag.
    Zelfs een clean install blijft de melding geven.
    Ben er al 3 dagen meebezig, jaren geleden met een ander OS was alles in no time voor elkaar.
    Ik heb ook geprobeerd om alles te doen op mijn interne hdd,maar ik blijf uiteindelijk hezelfde resultaat krijgen. Op internet zijn veel mensen met hetzelfde probleem. Gdisk heeft het probleem niet opgelost.
    Groet David.

Bijdrager
    McPim

Drie command’s met ‘diskpart’ en klaar :) Al geprobeerd?

Bijdrager
    mrdavidoff

uiteraard…..geen effect….

Bijdrager
    mrdavidoff

Ook geen effect
    https://www.youtube.com/watch?v=L9qVAJnMo_Q&t=346s

Ook geen effect

en zo kan ik nog even doorgaan hhahahahahaa

Met diskpart formateer je de hele schijf en dasssszz nie wak wil…:)

Ben benieuwd naar mensen die een iMac 27 ” mid 2010 met Sierra die het gelukt is, want ik denk toch dat dit het probleem is.

Bijdrager
    McPim
    mrdavidoff op 29 juli 2017

Met diskpart formateer je de hele schijf en dasssszz nie wak wil…:)

Dus je hebt m’n tip niet uitgeprobeerd?

Bijdrager
    mrdavidoff

hoi pim, heb ik gedaan, en ja hoor ik had op mijn ssd Windows 8 staan. Daarna weer backup terug gezet.

Ik heb op de ssd Sierra staan, en op de hdd de thuismap.

Bijdrager
    McPim

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp je niet helemaal.. Je zegt dat je Windows op je SSD had staan, dan is het toch gelukt? Zo niet dan moet je me even uitleggen wat je nou precies bedoelt :wink:

Bijdrager
    mrdavidoff

Hoi Pim,
    Wat ik wil…….
    Op mijn SSD gewoon Sierra, 10.12.6, en proberen op mijn interne 2TB 2 partities aan te maken een voor Windows 8
    waarvan een vd partities dus voor Windows 8 is, en de ander voor Mac, Guid mac journaled waar ik mijn Thuismap op kan zetten.

Bedankt dat je mee denkt, top.
    Groet David.

Bijdrager
    McPim

Ok thanks, dat is duidelijk. En Windows op je SSD is dus wel gelukt maar dat wil je niet. Ik neem aan dat je met de Bootcamp assistent de Windows partitie op je HDD hebt aangemaakt. En uit je eerste post begrijp ik dat je in de setup bent gekomen, de partitie NTFS hebt geformatteerd en daarna de error kreeg. Mijn vraag is of je na het formatteren en vóórdat je de error krijgt de ‘diskpart’ commando’s uit het filmpje hebt gedaan, op de betreffende Windows partitie?

Bijdrager
    mrdavidoff

Na het formatteren heb ik diskaart niet meer gerund maar alles afgesloten.
    Denk je dat het iets uitmaakt?

Bijdrager
    mrdavidoff

Pim,
    Je kent nu mijn probleem, wat denk je dat de beste volgorde is om e.e.a toch voor elkaar te krijgen.
    Nog bedankt voor je hulp.:)

Bijdrager
    McPim

Ik kan je niet garanderen dat het zal werken maar om zaken uit te sluiten zul je dingen moeten proberen. Je hebt het dus nog niet gedaan zoals in het filmpje: in de stap vóór de error ‘..windows can only be installed to GPT disk’ voer je de diskpart commando’s uit op de geselecteerde Windows partitie.

Dus volgorde zoals in je eerste post, partitie met Bootcamp aanmaken, opstarten in de Windows installatie, de Windows partitie NTFS formatteren en dan de ‘diskpart’ GPT conversie op die partitie uitvoeren exact volgens het filmpje.

Bijdrager
    mrdavidoff

Ik zal voor de error Diskpart runnen.
    Maar je schrijft…..diskpart’ GPT conversie op die partitie uitvoeren exact volgens het filmpje,
    maar hij wist geen partitie maar de hele disk…..

Jaren geleden toen ik nog Yosemite op deze iMac had en windows installeerde via Bootcamp was alles binnen 15 minuten gedaan.
    Nu met Sierra lukt het niet.

Toen ik Windows 8 wel op de SSD had, ben ik vergeten te kijken of ik alsnog bij Opstartschijf Mac Os kon opstarten.
    Op mijn HDD staat ook Sierra met al mijn bestanden.

Bijdrager
    McPim
    mrdavidoff op 29 juli 2017

maar hij wist geen partitie maar de hele disk…..

Je zit op dat moment in Windows dus de partitie die je met diskpart selecteert is de Windows partitie. Zie vanaf 1:30 in het filmpje, hij selecteert de partitie waarop Windows geïnstalleerd gaat worden. Volgens mij wordt dus niet je hele schijf gewist maar in de comments zie ik wel dat dit bij sommigen is gebeurd. Ik zie zo snel niet of dat komt doordat ze het verkeerd hebben gedaan of dat dit altijd gebeurt. Doe dit dus alleen als je een goede backup hebt.

In principe zou dit niet nodig moeten zijn, en waarom het bij jou niet in één keer werkt weet ik niet. Ik weet wel dat ik dit jaren geleden ook eens aan de hand heb gehad en toen ook dit ‘diskpart’ commando nodig had..

Bijdrager
    mrdavidoff

Backups genoeg, daarom kan ik e.e.a uitproberen.
    Denk je dat als ik de hele HDD dus wis, ik alsnog kan opstarten van Sierra?

Geblokkeerd
    SusanUSA

Ja hoor.

Bijdrager
    McPim

Als Sierra op je SSD staat als opstartschijf wel.. Zolang je al deze Bootcamp / diskpart zaken op je HDD uitvoert gebeurt er niks met je SSD. Mar je zei eerder dat je thuismap op de HDD staat? Dan ben je die kwijt als er iets mis gaat met je HDD.

Inactief
    Anoniem

Ik zou zeker een goede back-up maken.

You can change a disk from MBR to GPT partition style as long as the disk does not contain any partitions or volumes.

https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc725671(v=ws.11).aspx

Bijdrager
    McPim

Dat is duidelijk! Dan is deze methode alleen geschikt als je HDD gewist mag worden. Je zei ook al dat je iets met ‘gdisk’ gedaan had. Ik kom dit artikel nog tegen, niet exact jouw error maar het gaat wel over GPT/MBR errors tijden de installatie en wat de oorzaak is. Met een methode om het op te lossen, iets complexer maar minder destructief.

“Windows cannot be installed on to this disk. The selected disk is of the GPT partition style”

Bijdrager
    mrdavidoff

Ok, we komen een eind verder. Even recapituleren…….

Op mijn SSD staat Sierra, met een link naar de thuismap op mijn HDD,

Ik zet Windows 8 op mijn HDD, mijn thuismap is weg.
    Als nog maak ik dan op mijn HDD met Disk Utils een tweede partitie aan met Guid/Mac journaled en daar zet ik dan mijn Thuismap op.

Uiteraard heb ik alle backups.

Mocht het alsnog lukken zijn jullie uitgenodigd om een pilsje te komen drinken hier in Eindhoven.
    Groet David.

Bijdrager
    McPim

Dat zou moeten lukken zo. Die partitie zou je daarna niet aan hoeven maken, want die stond er al. Hooguit wordt ie gewist, maar dat zie je dan vanzelf. Zet het bier maar koud :lol:

Bijdrager
    mrdavidoff

Bedankt voor jullie hulp.Morgen bericht ik verder. Nu ff naar de kroeg, heb ik wel verdiend.
    groet David.
    Ennnnnn bier staat koud…….:)

Inactief
    Anoniem

(y)

Bijdrager
    mrdavidoff

We zijn weer bezig. @Pim, https://macriot.com/mcrt/?p=2362 dat is het Disk verhaal wat ik uit ten treurt heb gedaan maar OOK niet werkt.
    Disk zorg ervoor dat de HDD omgezet wordt van Hybrid naar Protective en dan zou alles goed moeten gaan.
    In de Terminal, sudo gdisk /dev/disk0 en sudo disk /dev/disk1 heb ik de SSD en HDD veranderd.Hier 2 foto’s.

Uiteindelijk is dit HET grootste probleem..

The BCA partitioning process which converts your hard drive into a Hybrid MBR disk, creates this GPT error because OS X sees the Hybrid GPT/MBR disk as GPT whilst Windows 8/8.1 sees it as MBR and refuses to proceed with the installation because Window 8/8.1 insists it must sit on a GPT disk.

En Gdisk zou dit op moeten lossen maar dat doet ie dus niet.
    En als ik dus opstart met ALT en de EFI BOOT run en in de Installer van Windows 8 kom gaat het fout als ik de Bootcamp partitie selecteer, en wil formatteren.

Als ik zodra de Setup van Windows 8 verschijnt, SHIFT+F10 doe kom ik in DISKPART, diskpart, list, select disk 1,clean,convert GPT ,exit,
    dan wist Windows mijn hele HDD.

Dat ga ik dus vanochtend doen.

De SSD met Sierra, de HDD met Windows 8 zou dan het resultaat moeten zijn, en ik zou bij opstarten met ALT kunnen kiezen of met SSD of HDD
    op te starten.
    En dan met Schijfbeheer een partitie aanmaken op mijn HDD waar ik de Thuismap in zet.

Het ZOU moeten werken, maar dat zeiden ze bij Gdisk ook:twisted:…….En ook bij Bootcamp……:twisted:

Ach heb weer veel bijgeleerd in dit proces, en daar ben ik toch ook weer blij om.

Ook heb ik de plist veranderd van PREUSBBOOT naar USBOOT om de .iso van Windows 8 te kunnen selecteren. Zie foto/uploads/community/14a61369cf941f5473bb980151bdb02ac916f8a8_25050.jpeg

Als ik dat niet gedaan had was optie 1 Maak een installatie…..er niet, en moest ik de .iso eerst op DVD branden en dan de melding krijgen dat de .iso te groot was…:twisted::-x:lol:;!

En uiteindelijk als alles lukt hoop ik dat andere die ook tegen dit probleem aanlopen er iets aan hebben.

Zo nu ff douchen, ff een flinke wandeling bij het JoeMann in Best, en dan gaan met die banaan:lol:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.