11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    HorridCrow

Bootcamp vragen.

Ik heb zojuist mijn schijf gepartitioneerd en heb 32GB vrijgemaakt om Windows Vista daarop te installeren.
    Nu heb ik een paar vraagjes…

-Is het aangeraden om virus scanners op mijn Windows partitie te installeren?
    -Mocht ik die 32GB ooit weer voor mijn Mac willen gebruiken, hoe doe ik dit?
    -Er is een schijf aangemaakt op mijn Mac desktop nadat ik Vista installeerde, deze schijf heet Untitled (de naam kan ik niet veranderen). Ik heb de schijf verwijdert, maakt dit uit? Als ik straks Vista weer opstart wordt die schijf dan weer opnieuw aangemaakt en kan ik hem bijvoorbeeld naar mijn Macintosh HD slepen?

Bedankt voor eventuele hulp.:)

Bijdrager
    Selected

Important:
    Before you use Boot Camp Assistant, print this document. It contains
    information you’ll need while installing Windows.

http://manuals.info.apple.com/en/Boot_Camp_Install-Setup.pdf

:sealed: :apple:

Bijdrager
    Star65

Selected, je hebt helemaal gelijk, maar ach iedereen is een beginner…:?

-Virusscanner? Ja, die gebruik je nu toch ook met Windows? (Apple gaat echt niet je windows gedeelte beschermen)
    -Als je Bootcamp opnieuw draait, krijg je de optie om de partitie te verwiijderen.
    -Laat die Untitled schijf nu maar gewoon staan op je desktop.

Lees nu maar eens eerst de link die Selected je gaf en kom dan terug met vragen.

Bijdrager
    Edwin
    ”HorridCrow”

-Er is een schijf aangemaakt op mijn Mac desktop nadat ik Vista installeerde, deze schijf heet Untitled (de naam kan ik niet veranderen). Ik heb de schijf verwijdert, maakt dit uit?

In Vista de schijf een naam geven, bij mij heet deze “Vista Ultimate HD” en dan wordt deze naam zichtbaar onder Mac OS X. Het icoon van de Vista disk heb ik op mijn desktop ook nog gewijzigd via deze procedure;

http://samrayner.com/archives/changing_the_boot_camp_drive_icon/

Bijdrager
    HorridCrow

Bedankt voor jullie reacties, sorry van de handleiding die had ik dus niet gezien. :innocent:

Bijdrager
    HorridCrow

Oke blijkbaar doe ik dus toch iets verkeerd…
    Als ik Windows Vista opstart, mijn Mac OS X Install Disc 1 (v 10.5.4) in mijn iMac stop en vervolgens op setup.exe klik, krijg ik een scherm met 2 installatie opties.

1 daarvan is om Mac OS X te installeren, de ander heet CD of DVD Indeling, waarmee je iets met je MacBook Air en AirPort kunt doen?
    Wat moet ik doen om de juiste drivers op mijn Windows partitie te krijgen? Heb nu dus ook geen internet op Vista.

Moderator
    Poezenbeest

Er staat een autorun op… die zou ik laten draaien….

Bijdrager
    Edwin
    ”Zerk”

Er staat een autorun op… die zou ik laten draaien….

Dat komt op hetzelfde neer en in dit geval staat dit toch ook expliciet vermeldt in de bovengenoemde guide.

2 Insert the Mac OS X disc.
    The installer should start automatically. If you have AutoRun turned off, double-click
    the setup.exe file to start installing the drivers.

3 Follow the onscreen instructions.
    If a message appears that says the software you are installing has not passed Windows
    Logo testing, click Continue Anyway.

Het zou dus moeten werken maar de poster krijgt wat anders te zien en dat is vreemd. De drivers op de Leopard DVD zijn toch verouderd. De nieuwe 2.1 drivers komen normaal met een automatische update onder Vista mee maar dat zal nu niet lukken.

Apart downloaden blijkt ook te kunnen als ik even Google.

http://www.macupdate.com/info.php/id/27367/apple-bootcamp

Bijdrager
    Yannes
    ”HorridCrow”

-Is het aangeraden om virus scanners op mijn Windows partitie te installeren?
    -Mocht ik die 32GB ooit weer voor mijn Mac willen gebruiken, hoe doe ik dit?
    -Er is een schijf aangemaakt op mijn Mac desktop nadat ik Vista installeerde, deze schijf heet Untitled (de naam kan ik niet veranderen). Ik heb de schijf verwijdert, maakt dit uit? Als ik straks Vista weer opstart wordt die schijf dan weer opnieuw aangemaakt en kan ik hem bijvoorbeeld naar mijn Macintosh HD slepen?

Bedankt voor eventuele hulp.:)

– Virusscanner maakt niet uit, als jij op sites gaat kijken waar vrouwens geen kleren dragen. Dan raadt ik je het wel aan.
    – Start Boot Camp Assistent en verwijder het weer
    – Als die schijf er weer komt te staan kun je het d.m.v. Paragon, de naam veranderen. Of je start op met Windows en je selecteerd de C: schijf en renamed die.

Bijdrager
    HorridCrow

Oke ik heb de drivers gedownload op de Mac partitie.
    Is het mogelijk om bestanden over te zetten van Mac naar Windows?
    De Windows HD schijf die op mijn Mac desktop staat is namelijk alleen lezen…

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik ook een spel (Bioshock) heb gedownload via Vuze (de Mac versie), en die zou ik graag direct op de Windows partitie zetten in plaats van allerlei omwegen te nemen.

Bijdrager
    Chris_Birkhoff

Volgens mij kun je de map van het spel gewoon in program files van de windows HD slepen. Vervolgens op windows opstarten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.