16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Bootcamp verwijderen

Ik heb op mn IMac 100Gb ingeruimd voor Bootcamp hoe verwijder ik Bootcamp nu weer zodat die 100Gb weer bij mn MacHD komen , ik heb een Bootcamp icoon op mn buroblad staan volstaat het als ik dit Icoon in mn prullenbak gooi ?

Sleutelbeheerder
    Night

2 seconden zoekwerk in google: gelijk de eerste hit:

How to delete a Boot Camp partition

En ga me nou niet zeggen dat dit zo moeilijk was om te vinden…:?

Bijdrager
    ramrod

> 2 seconden zoekwerk in google: gelijk de eerste hit

Ja alles zal wel via google te vinden zijn ik denk dat dat voor 99% van alle vragen op het forum van OMT geldt , dan kan je het forum net zo goed dicht gooien en alleen een link naar google op de site zetten .

Maar bedankt voor je antwoord .

Bijdrager
    ferre40

Mijn Bootcamp is 20 Gb en wil dat naar 50 Gb, hoe doe ik dat het best ?

Bijdrager
    MouseMighty

@ramrod dus omdat JIJ te beroerd/lui bent om Google te gebruiken pleur je hier je simpele vraag maar neer? Kom op zeg, een forum is bedoeld om ergens een beter/ander antwoord te krijgen als je er echt niet uitkomt. En dan nog, hoe heb je Bootcamp erop gekregen? Zou je dat dan met hetzelfde programma er niet af kunnen krijgen? Dit is echt een kwestie van RTFM en UTFS bij elkaar.

@ferre40 Bootcamp Assistent programma al geprobeerd? Denk je er wel aan dat je aan je schijf “klooit”?

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan achteraf niet je Bootcamp schijf vergroten. Dan moet je Bootcamp verwijderen en nieuwe versie installeren.

Bijdrager
    SunKeeper

Er bestaan wel tooltjes voor, maar dat werkt meestal niet.

De laatste keer dat ik dat uittestte is Windows XP doodgegaan omdat de NTDLR missing was. Maar ik had het gelukkig toch niet meer nodig.

Ik zal zometeen mijn tekst gaan controleren, Autocorrect is volgens mij weer bezig.

Edit: verbeterd.

Bijdrager
    ramrod

@ Mouse Mighty ,

Ik pleur hier inderdaad een vraag neer , of jij hem nou simpel vindt of niet ,je hoeft er niet op te reageren als je niets zinvols te melden hebt ,zeker niet als er al een oplossing voor is aangedragen , of zit je je te vervelen op je zolderkamertje …?

Bijdrager
    Stirf

Maar een beetje zelf zoeken/onderzoeken, zou in jouw voordeel spreken. Je gaat toch ook niet naar de slager, als je brood wilt hebben?

Bijdrager
    ramrod

>Je gaat toch ook niet naar de slager, als je brood wilt hebben?

Is niet zo’n geslaagd vergelijk hoor

Bijdrager
    Stirf

Dan snap je boodschap niet, maar genoeg OT gelul.

Bijdrager
    Wyodor

@ramrod

Voor de aardigheid Bootcamp assistent gestart.

Het eerste wat ik deed was handleiding afdrukken. De knop waarmee je dat doet staat prominent in beeld.

Pagina 13 : Windows en de Windows partitie verwijderen.

Moderator
    unSOUND
    Stirf op 30 januari 2012

Dan snap je boodschap niet, maar genoeg OT gelul.

In dit geval klopt de vergelijking ook niet helemaal.

Hijheeft een vraag, en zoekt een antwoord. Hij kan dat op internet gaan zoeken, of hier vragen. Als je het wil vergelijken met een brood kan hij kiezen om zelf te gaan bakken, of er eentje kant en klaar te kopen. Wij zijn de bakker, Google is de verkoper van losse ingredienten… Wij zijn een forum met vrijwilligers, en als iemand vrijwillig de vraag wil beantwoorden is dat mooi, diegenen die dat niet willen drukken cmd-w en zoeken een nieuw topic op…

Dat sluit niet uit dat zelfredzaamheid een mooie eigenschap is, die je op de lange termijn vaak tot dienst kan zijn, ook buiten dit forum… Maar dat kun je niet ( of beter gezegd, moet je niet willen ) afdwingen door de vraag hier niet te beantwoorden.

Bijdrager
    Stirf

Toch nog een reactie unSOUND:wink:
    In het genoemde voorbeeld heb ik het volgende bedoeld:
    Slager = OMT
    Bakker = de gebruiker zijn/haar Mac met Bootcamp assistent
    Brood = de handleiding die geprint kan worden van het eerste scherm als men Bootcamp assistent opent.

Bijdrager
    SunKeeper

Nu moet je het ook niet al te ingewikkeld maken.

Als de TS bovenstaande in één keer begrepen had, was de kans groot geweest dat het topic nooit bestaan had, en het probleem geen probleem was doordat de TS wist hoe het moest.

De Mac/PC zou zelf eens wat vaker moeten roepen: RTFM!! (geldt verder dus in het algemeen)

Moderator
    unSOUND
    Stirf op 30 januari 2012

Toch nog een reactie unSOUND:wink:

In het genoemde voorbeeld heb ik het volgende bedoeld:
    Slager = OMT
    Bakker = de gebruiker zijn/haar Mac met Bootcamp assistent
    Brood = de handleiding die geprint kan worden van het eerste scherm als men Bootcamp assistent opent.In die analogioe kun je OMT eerder zien als een Supermarkt om de hoek. In de zin dat het brood wellicht niet van dezelfde kwaliteit is als van de bakker, maar je in ieder geval wat te eten hebt als je niet naar de bakker kunt of wilt.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.