11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Oproepertje

[Bootcamp] Versie 1.3 gereed voor 64-bit versie XP?

Is het met de nieuwe versie van Bootcamp (1.3) ook mogelijk om de 64-bit versie van Windows XP te installeren? Zijn de 64-bit drivers hiervoor compatible? In het forum heb ik hierover niets kunnen vinden.

De leesmij van Bootcamp vertelt mij (nog steeds) het volgende:

Gebruik alleen 32-bits versies van Windows.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dan heb je denk ik bij deze zelf het antwoord al gegeven;)

Bijdrager
    Oproepertje

Zo zou je het kunnen zien, maar Apple zal volgens mij altijd het zekere voor het onzekere nemen. Ik ben het eigenlijk erg hard nodig om 4GB intern geheugen aan te spreken i.p.v. 2GB, vandaar mijn vraag.

Bijdrager
    psuedo

hoe kom je erbij dat 32bit maar 2gb ondersteund?

2^32 = 4294967296 bytes = 4 gb

echter zal dit niet behaald worden en is 3,6 gb ongeveer max! (dit is inclusief onboard videokaart geheugen). maar zoals je zelf al citeert:

“Gebruik alleen 32-bits versies van Windows.”.

*bovendien merk je die 500mb echt niet!

Bijdrager
    Oproepertje
    ”psuedo”

echter zal dit niet behaald worden en is 3,6 gb ongeveer max! (dit is inclusief onboard videokaart geheugen). maar zoals je zelf al citeert:

Van hoe het technisch in elkaar steekt heb ik geen kaas van gegeten, maar van de 4GB geheugen die in mijn MacBook Pro zit ziet Windows XP 32-bit maar ± 2GB.

Bijdrager
    psuedo
    ”Oproepertje”
    ”psuedo”

Van hoe het technisch in elkaar steekt heb ik geen kaas van gegeten, maar van de 4GB geheugen die in mijn MacBook Pro zit ziet Windows XP 32-bit maar ± 2GB.

Raar.. maar over je vraag. Het is niet mogelijk 64bit besturingssystemen te laden (nog).

Bijdrager
    Oproepertje

Ok, dat is duidelijk.

Dan zal ik (helaas) moeten kijken naar de 32-bit versie van Vista. Die kan volgens mij wel 4GB geheugen adresseren:)

Bijdrager
    psuedo
    ”Oproepertje”

Ok, dat is duidelijk.

Dan zal ik (helaas) moeten kijken naar de 32-bit versie van Vista. Die kan volgens mij wel 4GB geheugen adresseren:)

vista 32bit kan zoals ik eerder heb genoemd (net als xp): 2^32 = 4294967296 bytes = 4 gb. echter zal dit niet behaald worden en is 3,6 gb ongeveer max! (dit is inclusief onboard videokaart geheugen). ik draai zelf vista 32bit en mijn geheugen bedraagt ook 4 gb echter windows vista 32bit kan 3650mb adresseren

Bijdrager
    psuedo

mijn excuus, op deze berichten neem ik waar dat vista 64bit wel degelijk gedraaid kan worden:

“I have installed using BootCamp Vista x64 (RTM version) on my Mac Pro and it works right off the bat. A few drivers are missing but everything appears to work ok and the OS is stable. I did update the ATI graphics drivers directly from the ATI site. I did NOT install the Apple driver CD except for the sound drivers.

Hopefully a future release of BootCamp will address Vista x86 and x64 drivers.

Keith W.”

[code:1:f7db0d4e9b]http://forums.appleinsider.com/archive/index.php/t-65552.html[/code:1:f7db0d4e9b]

Moderator
    Night

Pas in Leopard zal het volledig 64bits zijn

Bijdrager
    Juriaan

Mischien een beetje late reactie, maar ik heb ook een 64 bit versie van Vista draaien, en dat werkt ook gewoon..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.