12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iJeroen

BootCamp schijffout

Ik heb een cd’tje met Windows Professional (zonder SP1 en SP2), die ik via Boot Camp op mijn macbook heb gezet. Tenminste, dat heb ik geprobeerd. Na het eerste deel (bestanden kopiëren, schijf uitkiezen, formatteren) start ‘ie ‘m opnieuw op. Daarna vraagt het me of ik vanaf de schijf wil opstarten. Doe ik dat, begint ‘ie overnieuw, doe ik dat niet krijg ik de melding: Schijffout. Druk op toets om opnieuw op te starten – druk je op een toets, gebeurt er niks. Ligt dit eraan dat ik SP2 niet op de cd heb staan (wat wel op Boot Camp stond) of aan wat anders? Ik moet Windows toch ook kunnen installeren zonder de service packs?

Alvast bedankt…

Bijdrager
    Esquare
    ”iJeroen”

Ik moet Windows toch ook kunnen installeren zonder de service packs?

Waarom ‘moet’ dat? De minimum-eis voor Boot Camp is Windows XP mét SP2, dus wat denk je?

Bijdrager
    sypie

Als je de systemeenvereisten leest van Boot Camp dan staat daar: Windows XP SP2. Niks meer en niks minder. Een windows XP waar je achteraf nog een SP2 bij moet installeren wordt NIET geaccepteerd en gaat dus ook NIET werken. Je had het kunnen ontdekken als je het Boot Camp gebeuren goed had gelezen. Het is niet zonder risico en al helemaal niet als je NIET doet wat er staat geschreven.

Bijdrager
    JWVD

Je moet je opstartschijf weer op Windows of Mac OS zetten, als je vanaf de CD boot ben je radeloos verloren dacht ik

Bijdrager
    iJeroen

Oke, ik dacht dat SP2 pas later werd geinstalleerd, wist ik niet. Heb nu even alt ingedrukt gehouden, straks eens kijken of ik aan een cd met SP2 kan komen. Bedankt…

Inactief
    Anoniem

Het is zelfs gevaarlijk om Windows XP te installeren zonder SP2, dit zou allerlei problemen op je mac kunnen veroorzaken. Google eerst even of lees op z’n minst de handleiding voordat je aan de gang gaat. Scheelt je een hoop tijd, energie en gepruts!!!!!!!

Bijdrager
    basiel

<sarcasme>
    Je zou blij moeten zijn dat windows niet op je Mac wilt installeren.
    </sarcasme>

Bijdrager
    Bolle1961
    ”iJeroen”

Oke, ik dacht dat SP2 pas later werd geinstalleerd, wist ik niet. Heb nu even alt ingedrukt gehouden, straks eens kijken of ik aan een cd met SP2 kan komen. Bedankt…

met nlite sp2 of sp3 slipstreamen, heb je wel windows voor nodig. evt kan je eerst windows in virtualbox installeren om je cd te slipstreamen

Bijdrager
    iJeroen

Cd met SP2 gebruikt, nu dezelfde melding na het kiezen van een schijf (fat-32) en na de installatiebestanden weer opnieuw opstarten: Schijffout. Druk op toets om opnieuw op te starten (wat niet werkt) :cry:

Bijdrager
    Star65

Ja, er staat ook ergens in de FAQ’s van Apple dat als je deze melding krijgt, de bootcamp schijf moet formateren als NTFS.

Klik

Bijdrager
    sypie

Werk je toevallig met een draadloos toettsenbord? Dat gaat Niet werken, Windows kan tijdens de installatie geen BlueTooth aansturen. Zorg dus voor een bedraad toettsenbord.

Bijdrager
    MacBooky
    ”iJeroen”

Cd met SP2 gebruikt, nu dezelfde melding na het kiezen van een schijf (fat-32) en na de installatiebestanden weer opnieuw opstarten: Schijffout. Druk op toets om opnieuw op te starten (wat niet werkt) :cry:

voorwaarde =XP sp2

FAT32 schijf kan niet groter zin dan 32Gb, anders dien je NTFS te formatteren

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.