8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    denzelvandoorn

[Opgelost] Bootcamp schijf vergroten

• Beste forumleden

Ik loop tegen een probleem aan.

Ik heb op mijn boodcamp partitie Windows 10 geïnstalleerd. Nu na intensief gebruik is de partitie te klein.

Ik wilde deze vergroten dus heb de MacOS partitie inmiddels kleiner gekregen. Nu is een een naamloze partitie bij en dacht ik deze te kunen samenvoegen met mijn boodcamp.

Helaas lukt het niet, en kan ik de boodcamp niet groter maken.

Wie kan mij vertellen hoe ik de boodcamp partitie kan vergroten?

Alvast hartelijk dank.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  denzelvandoorn.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    denzelvandoorn

Ik heb inderdaad al gegoogled maar kwam er niet uit. Ik heb nu 3 schijven. MAC, Naamloos en Bootcamp. Het is niet mogelijk om bootcamp te vergroten geeft hij aan. Naamloos kan ik wel verwijderen maar dan gaat de ruimte naar MAC.

Iemand die weet wat er fout gaat, hulp wordt waardeert.

Bijdrager
    denzelvandoorn

Zie hieronder wat ik te zien krijg. ‘De grootte kan niet worden gewijzigd”. Mijn engels is niet zo goed om die uitleg te begrijpen. Krijg het niet voor elkaar om ruimte van de MAC schijf af te halen en deze toe te voegen aan Bootcamp. Hij maakt dan een extra partitie aan bij het weghalen van ruimte van MAC

Moderator
    Night

Je moet beginnen met lezen (en stappen opvolgen) vanaf de 3e grote gele balk:

Now, is it possible to safely change Bootcamp partition size for free?

Grofweg komt het er op neer dat je op je Mac je Macintosh HD partitie iets kleiner maakt, zodat er ‘lege ruimte’ overblijft. Die ruimte moet je nadat je in Windows benr opgestart bij de Windows disk claimen m.b.v. een Win-progje dat je moet downloaden (link staat op de site)

Bijdrager
    denzelvandoorn

Het is niet op deze manier gelukt, maar aangezien er nog niks op windows aan bestanden stond, bootcamp weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met veel grotere opslag.

Iig bedankt allemaal.

Moderator
    Night

Ja, dat kan ook:-) Zo is het dan ook opgelost.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.