13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MacShakes

bootcamp ramp

Hallo,
    Ik heb gister mijn iMac 2ghz opgehaald in de store en hij deed het prima als je met mac werkt.
    Nou ben ik vandaag begonnen met het instaleren van Bootcamp omdat ik veel the sims speelde op mijn oude windows.

Dit zijn de problemen:

* Er is geen geluid en er kunnen ook geen boxen of ingebouwde speakers worden gevonden bij de hardware tab.
    * Service pack 2 kan niet worden geinstaleerd vanwege het gebrek aan ruimte terwijl er toch duidelijk staat dat er nog 31 gb. over is op mijn C schijf.

wie kan mij helpen?
    Sterre

Bijdrager
    me.com

Je moet SP2 niet updaten, maar je moet een CD van Windows gebruiken waar Windows XP SP 2
    op staat.

Als er geen geluid is, heb je de drivers wel geinstalleerd?

Bijdrager
    Nikita

Je moet XP-SP2 als één geheel installeren, niet eerst XP met SP1 of SP0 en daarna updaten. De drivers die bij Boot Camp worden aangemaakt werken ook alleen maar met XP-SP2.

Bijdrager
    Steff
    ”MacShakes”

Dit zijn de problemen:
    * Er is geen geluid en er kunnen ook geen boxen of ingebouwde speakers worden gevonden bij de hardware tab.
    * Service pack 2 kan niet worden geinstaleerd vanwege het gebrek aan ruimte terwijl er toch duidelijk staat dat er nog 31 gb. over is op mijn C schijf.

wie kan mij helpen?

Windows fouten en gezeur …

Een Windows forum wellicht …

Bijdrager
    Djmichel

Hey MacShakes!

Welkom op het forum! Problemen met Bootcamp zijn hier al vaak besproken. Misschien is het de moeite waard om eens te lezen wat de ervaringen zijn van andere gebruikers. Dit kan je opzoeken met de zoek functie. Veel Mac plezier nog!

groetjes
    Michel

Bijdrager
    huinkroese
    ”Kriska”
    ”MacShakes”

Dit zijn de problemen:

wie kan mij helpen?

Windows fouten en gezeur …

Een Windows forum wellicht …

Nou, niet zo flauw. Boot Camp is een Apple product, als daar iets fout gaat en er iemand hulp zoekt is dat naar mijn idee volledig ontopic.
    Ik heb gisteren toevallig ook gedoe gehad met een XP installatie op een MacBook, en om nou te zeggen dat Boot Camp plug and play is… waarschijnlijk alleen met een originele XP met SP2… maar om nou XP te gaan kópen….

: |

Het advies is inderdaad om een XP versie te zoeken (al of niet tegen betaling, jouw feest), waar dat Service Pack 2 op staat. Dan gaat het wel lukken.
    Het duurt alleen láng! En continue van die hilarische opmerkingen als “Great new improved design and exclusive colors…” o.i.d.
    Het was voor mij de eerste keer XP installeren, en was toch wel een ervaring na alle keren eenvoudig OSX op een macje knallen, hoe onhandig kún je het maken.

Zo, ook nog even XP ge-bitchslapped en nu dus 100% on-topic…. toch?

Bijdrager
    Guido Cornet

je kunt xp ook slipstreamen (lees sp2 aan een standaard xp cdtje toevoegen).

Moet je maar eens googlen

Bijdrager
    Steff

Op de Apple site staat zelf dat Windows XP minimaal SP2 moet hebben op de DVD/CD. Dus is BootCamp niet plug & play? Of ben jij niet lees & doe?

Bijdrager
    MacShakes

Bedankt allemaal. Het is gelukt. ik had alleen een officiele xp met service pack 2 op een losse cd. Ik heb van iemand even een combinatie cd geleend, zodat ik er geen zelf hoefde samen te stellen.
    Nu kan ik m’n sims spel tenminste spelen op de windows partitie en voor de rest windows gewoon eindelijk helemaal vergeten. Eindelijk.

Bijdrager
    Tuvok

Vertel eens, een combinatie cd?
    Heb je ht ook met slipstreamen opgelost? Ik wl die actie ook gaan doen.

Bijdrager
    navnak
    ”Tuvok”

Vertel eens, een combinatie cd?
    Heb je ht ook met slipstreamen opgelost? Ik wl die actie ook gaan doen.

Als je in het bezit bent van een XP CD (dus zonder SP2) en een aparte SP2 CD dan kan je een nieuwe Installatie cd aanmaken met daarin zowel de standaard installatie CD gecombineerd met de SP2 bestanden. Slipstreamen noemen ze dat dus.

Een heel handig tooltje hiervoor is nLite te vinden op http://www.nliteos.com/nlite.html .Via zgn. wizards kan je zo je vernieuwde XP incl SP2 samenstellen.

Je kan dan deze cd gebruiken voor de installatie in BootCamp. Overigens ik gebruik de meest recente versie van Bootcamp en deze functioneerd bij mij in ieder geval perfect.

Gr.
    Roy

Bijdrager
    Kleintje

Zou toch ook al met Vista werken? Of niet..

Bijdrager
    F0kke

Ik denk het wel. Als je even googled zie je dat er al best veel mensen zijn die Vista via BootCamp aan de praat hebben gekregen. Parallels ondersteuning voor Vista is er (nog) niet.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.