7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    marcoryn

Bootcamp procedure hervatten

Hoi allemaal,

Sinds dit weekend ook eindelijk de overstap van windows naar mac osx. Heb een macbook gekocht, maar voor werk heb ik
    helaas toch windows nodig (ivm diverse programma’ s,door ons ontwikkeld).

Heel fanatiek aan de slag gegaan met de mac (even wennen) en veel gelezen, zo ook op dit forum en diverse handleidingen.

Het partitioneren verliep vlekkeloos, maar toen ik een vista Ultimate dvd (geen OEM) erin stopte gebeurde er niets. Bleef in een soort boot hangen. Gelukkig kon de apple helpdesk me helpen mn dvd uit de drive te krijgen en gelukkig startte de mac weer op.

Nu staat er een bootcamp partitie op en weet nu niet zo goed wat het meest handige is om nu te doen. Best geschrokken toen mac bleef hangen, vandaar jullie advies. Hoe kan ik de procedure hervatten (gewoon vista of xp home/pro cd/dvd erin?) en weten jullie waarom Vista niet wilde installeren?

Draai osx 10.5.6

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    marcoryn

Uitgedraaid en goed doorgelezen ja. Moet nu verder gaan met start windows installatie in bootcamp ass.

Vista blijft dus ‘ hangen’ wanneer ik deze probeer te installeren en ik ben bang dat ik mijn systeem daarmee
    in de soep laat draaien. Dvd ziet er redelijk nieuw en schoon uit.

Misschien zijn er hier meer mensen die in eerste instantie een weigerende windows hadden? En hoe hebben ze dit uiteindelijk opgelost?

Bijdrager
    Pieterr
    ”marcoryn”

Hoe kan ik de procedure hervatten (gewoon vista of xp home/pro cd/dvd erin?)

Je zou eens kunnen proberen om de DVD in je drive te doen, je Mac te herstarten, en tijdens het opstarten de “C” toets ingedrukt houden. Als het goed is zal er dan van de DVD opgestart worden. En kun je de setup procedure van Windows vervolgen. Je zult waarschijnlijk eerst de (nieuwe) Windows partitie moeten formatteren. Let op dat je de goede kiest.

Bijdrager
    marcoryn

Dank je voor je reactie Pieterr.

Durf het niet meer aan om weer te gaan experimenteren en zit aan de proefversie van vmware
    en die werkt uitstekend, dus die gaan we maar aanschaffen!!

Bijdrager
    Pieterr

Heb je VirtualBox ook al geprobeerd?

Bijdrager
    marcoryn

Is inderdaad ook nog een idee!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.