13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    F0kke

Bootcamp problemen na installatie Parallels 3036 Beta

Om mijn windows games te kunnen spelen heb ik de laatste Bootcamp geinstalleerd en heb ik al maanden lekker kunnen gamen. Nu is het zo dat ik af en toe voor mijn werk wel eens een Windows app moet draaien en dus besloot ik de Parallels 3036 Beta te installeren zodat ik mijn bootcamp partitie kan gebruiken.

Na de installatie van Parallels wordt voor XP een apart hardwareprofiel aangemaakt dat Parallels gebruikt. Tijdens het booten van XP kies je dus of het gewone hardwareprofiel (dat als eerste is aangemaakt toen bootcamp geinstalleerd werd) of het Parallels hardwareprofiel. Allemaal koek en ei zou je zeggen.

Het probleem is alsvolgt: Wanneer ik XP native via Bootcamp wil booten blijft het systeem hangen bij de hardwareprofiel keuze. Mijn vraag is of meedere mensen tegen dit probleem zijn aangelopen en of er een oplossing voor is.

Bijdrager
    AST

Ik heb ook kuren nadat ik de Parallels 3060 Beta geinstalleerd heb. Bij het opstarten naar bootcamp blijft hij herstarten, en pas naar 3 keer herstarten wordt windows pas echt opgestart… Misschien ligt het aan het feit dat het een beta is?!

Bijdrager
    macmickey2

Dus eigenlijk heb je nu 2x XP geinstalleerd? Via Bootcamp (dus Mac herstarten indien je gebruik wilt maken van XP) en via Paralles? Want Paralles is een applicatie die XP draait zonder dat je de Mac hoeft te herstarten. Is dat niet allemaal een beetje teveel van het goede? En op het moment dat je herstart om XP te gebruiken en hij hangt dan heb je volgens mij een XP probleem, misschien kan je dan beter bij PC fora die vraag stellen.

Bijdrager
    Marcski

waarom heb je de allerlaatste beta niet geinstalleerd (3120)?
    http://www.parallels.com/products/desktop/beta_testing/

Hier werkt het gewoon goed trouwens, booten van bootcamp partitie duurt alleen wel wat langer en je moet elke keer je wachtwoord intikken.

Bijdrager
    F0kke

@macmickey2: Nee, de grap van Parallels 3036 is dat deze de Bootcamp partitie kan gebruiken. Hierbij is het dus niet nodig om een aparte Windows te installen om te kunnen emuleren onder OSX (je spaart dus ruimte). Ik weet vrij zeker dat er dan helemaal geen probleem zou zijn omdat je dan voor elke XP een eigen hardwareprofiel hebt.

Bijdrager
    F0kke
    ”Marcski”

waarom heb je de allerlaatste beta niet geinstalleerd (3120)?

Hier werkt het gewoon goed trouwens, booten van bootcamp partitie duurt alleen wel wat langer en je moet elke keer je wachtwoord intikken.

Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen, ik gooi simpelweg het hardwareprofiel van Parallels weg en uninstall 3036. Daarna de nieuwe eroverheen en hopen dat het is opgelost. Thx, ik had de nwe versie nog niet zien staan.

Bijdrager
    macmickey2

Aaah dat is idd een handige optie!!

Bijdrager
    Pasav

Ik heb nu constant BSOD .. En heb de profiel al weggegooid .. Dus ben bang dat het weer drie uur zitten klooien wordt om WinXP er opneiuw op te zetten ..:P

Bijdrager
    JWB

Kan iemand mij in Jip en Janneke-taal uitleggen hoe ik met Parallels mijn Bootcamp-XP kan benaderen, want ik snap niet echt veel van de uitleg die bij de site van Parallels staat….

Bijdrager
    Turbanus

Bijdrager
    Marcski

Tsjonge jonge, hij kan ook hier geholpen worden, hoor….:roll:

Je maakt een nieuwe virtual machine aan;
    kiest voor custom;
    Windows XP;
    kiest hoeveelheid geheugen;
    kiest voor Use Boot Camp;
    Shared Networking;
    Next;
    Finish

Booten maar :D

Bijdrager
    Marcski

Let er wel op dat als je eerst 3036 geinstalleerd had, je eerst via bootcamp moet booten en Parallel Tools deinstalleerd

Bijdrager
    JWB

O, was dat richting mij? Had het even niet door…Voelde me dan ook niet echt aangesproken. Maar goed. Dank je voor de info, Marcski.

Natuurlijk is dit geen windows-forum, maar parallels en bootcamp zijn gewoon mac-programma’s. En als er vanuit de mac-wereld geen vraag naar zou zijn, zouden ze ook niet zijn ontwikkeld toch?:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.