6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Dyvero

Bootcamp probleem

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand me hier het verlossende antwoord kan geven, aangezien zelfs Apple Support de oplossing niet heeft.
    Het probleem is als volgt:

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van Macbook pro 13 inch early 2015. Hiervoor had ik ook al een Macbook en ben niet onbekend met het product. Voor mijn hobby heb ik helaas Windows nodig op mijn Macbook en dus wil ik deze Bootcampen. Dit had ik ook bij mijn vorige Macbook gedaan zonder problemen.

Nu is er een nieuwe bootcamp versie waardoor ik geen USB meer nodig heb en dat is natuurlijk ideaal, maar dan moet het wel werken. Ik krijg namelijk twee foutmeldingen en deze zijn willekeurig, maar wel op hetzelfde moment.

1: De Windows-ondersteuningssoftware kan niet op de geselecteerde schijf worden bewaard. Er is onvoldoende ruimte beschikbaar op de schijf.

2: De schijf kan niet worden gepartitioneerd. Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het partitioneren.

Wie heeft de oplossing? Hoe kan ik zorgen dat ik Windows op mijn Macbook kan draaien?

Bijdrager
    Mister Blobby

Ik vermoed dat je windows wenst te installeren op externe schijf, klopt dat?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201456

Kan volgens apple niet – tenzij je gaat DoeHetZelven

Bijdrager
    Dyvero

Ik vermoed dat je windows wenst te installeren op externe schijf, klopt dat?

Nee! Gewoon op de opstartschijf. For the record, FileVault staat ook al uitgeschakeld maar dit mocht niet baten.

Bijdrager
    Maurits

Op recente mac’s (probeert) de Bootcamp assistant een tijdelijke partitie van 8Gb aan te maken op de interne SSD (in plaats van de USB stick)
    zie deze blog
    Ik vermoed dat de assistent problemen tegenkomt. Kan het zijn dat jij al meerdere partities hebt?

Je kan proberen om de Bootcamp assistant te foppen dat het lijkt of je een oudere mac hebt, dan zal hij de optie om een USB stick te maken misschien geven.
    Vroeger had je het omgekeerde om de optie zichtbaar te maken op oudere mac’s (die niet van USB kunnen opstarten)
    Wellicht dat je daar iets aan hebt (maar je zal dingen anders moeten aanpassen om het omgekeerde te doen)
    edit: als je het handmatig wil doen: hier is een tip.

Bijdrager
    VRam

Voor punt 2 is de oplossing om voor installatie de mac op te starten in Single user mode. Daar commando “fsck -y” te draaien. Daarna weer met “exit” of “reboot” te booten.

Als je daarna gewoon inlogt kan je wel partitioneren.

Is een niet zo bekende bug in Sierra!

Bijdrager
    Dyvero

Voor punt 2 is de oplossing om voor installatie de mac op te starten in Single user mode. Daar commando “fsck -y” te draaien. Daarna weer met “exit” of “reboot” te booten.
    Als je daarna gewoon inlogt kan je wel partitioneren.
    Is een niet zo bekende bug in Sierra!

Heb je dit ook in jip en janneketaal voor me haha? Thnx alvast, maar snap nu niet hoe!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.