17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    iFemke

Bootcamp partitioneren gaat mis

Hallo,

Ik wil graag Windows 10 installeren op mijn macbook pro via bootcamp assistent. Dit gaat helaas steeds mis op het volgende punt: “De schijf kan niet worden gepartitioneerd” (zie screenshot).

Ik heb de volgende oplossingen al geprobeerd:
    – /sbin/fsck -fy command: http://www.hongkiat.com/blog/bootcamp-assistant-cannot-partition/
    – opgestart in command+R om daar Schijf EHBO en dergelijke uit te voeren (zag daar een schijf staan van ong. 2GB van Apple zelf denk ik, naast de normale harde schijf, kan dat?)

Het helpt allemaal niet. Hopelijk kan hier iemand mij helpen:-)

Bijdrager
    iFemke

[verwijderd door moderator met als reden: duplicaat-topic is reeds verwijderd]

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt de dubbele entry toch gewoon weghalen?

Bijdrager
    Shmoo

Nu niet meer.. Zodra je een reactie plaatst in een topic kun je het topic niet meer verwijderen.

Bijdrager
    iFemke

Daar heb ik naar gekeken, maar ik kon niks vinden. Vandaar deze oplossing:)

Bijdrager
    Shmoo

Met het Magic Muisje over je afbeelding bewegen dan wordt het geheime dagboek zichtbaar.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    iFemke

@Schmoo oke thanks, beetje verstopt:-)

@penseel dat heb ik al gedaan, zie mijn eerste post, tenzij ik je niet begrijp

Moderator
    Night

Heb je en FusionDrive waarop al 1 extra partitie staat? In dat geval is het niet mogelijk een Bootcamp partitie aan te maken omdat een FusionDrive maar maximaal 2 partities kan bevatten.

Bijdrager
    Shmoo

Dit zijn toch gewoon problemen die al sinds dag 1 bestaan wanneer je partities wilt aanmaken voor Bootcamp.

Ik kan mij niet herinneren dat het ooit anders is geweest. Volgens mij is het gewoon een kwestie van 10 keer proberen en dan lukt het vast 1 keer wel als de computer wind in de rug heeft.

Bijdrager
    bcgraaf

Heb je toevallig FileVault aanstaan? Het wil ook wel eens helpen om FileVault uit te zetten en dan de bootcamp installer te draaien.

Bijdrager
    penseel

Of een goedkope Windows notebook heb je geen gezeur met bootcamp. Wel met Windows natuurlijk!

Bijdrager
    iFemke

@night ik heb nog geen andere partities gemaakt

@shmoo ik heb al een stuk of 6 keer Windows geĂ¯nstalleerd, en elke keer ging het prima bij mij, tot nu

@bcgraaf geen idee eerlijk gezegd, zal ik eens checken en proberen, thanks!

@penseel haha dat zou inderdaad ook een optie zijn, alleen kan ik daarop niet de games spelen die ik wil:-) en dan kan ik ook natuurlijk ook een game pc kopen maar dat is een hele grote uitgave meteen, zeker als ik een goede MBP heb

Bijdrager
    penseel

https://support.apple.com/nl-nl/HT202574 Zie Selecteer de herstelpartitie.

Bijdrager
    iFemke

@bcgraaf ik heb zojuist filevault gecheckt, maar die staat uit

@penseel ik heb geprobeerd wat in het artikel staat, maar helaas

Ik ga het hierbij laten, allemaal veel te veel gedoe om bootcamp/windows werkend te krijgen, dat is het me niet waard. Heel erg bedankt voor de reacties allemaal!

Bijdrager
    penseel

Dan wordt het toch een goedkope Windows notebook.(y)

Bijdrager
    bjqrn

Beste allen,

Ik heb hier het zelfde probleem, ik heb een MacBook Pro (15-inch, 2016).

Zodra ik Boot Camp start doorloopt boot camp alle stappen en start opnieuw op.
    Mijn Macbook start op in windows installatie maar krijg dan een blauwscherm met de volgende fout code.

Voor zover dat ik het kan beoordelen gaat het mis met de partitie’s die zijn aangemaakt door boot camp of door osx.
    ik kan zien in Disk Utilities dat er 3 onderliggende partities zijn 1 zal osx zijn, 2 Hersteldisk, 3 EFI alleen kan ik dit niet zien omdat de 2 laatste partities Hidden zijn. Na de installatie van boot camp wordt hier 1 partitie toegevoegd en wel bootcamp als formaat NTFS.

Zelf na het herinstalleren van de Macbook via een aangemaakte USB Stick zodat de interne SSD niet word aangesproken, blijkt dat er door de macbook na het her partitioneren een gedeelte wordt gereserveerd. Na de schone installatie blijf ik het blauwe scherm terug krijgen.

FireVault staat uit en bij disk EHBO krijg ik geen fout meldingen.

Heeft iemand het zelfde probleem gehad en is er een oplossing voor……

Gr, Bjorn

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.