5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    click66

Bootcamp partitie vergroten

Beste,

Ik heb net door dat ik mijn windows partitie iets te klein heb gemaakt, en ik wou net iets installeren waarop de computer mij vertelde dat ik te weinig ruimte had.

Nu is mijn vraag of ik de bootcamp partitie iets groter kan maken zonder alles te wissen en opnieuw te beginnen?

Alvast bedankt,

Bijdrager
    Maurits

nee, dat is niet mogelijk.(*)

als je een werkend systeem hebt, zou je via winclone
    een backup kunnen maken, dan met Bootcamp utility de partitie verwijderen, en dan opnieuw maken (en nu groter:-) en de backup met winclone terugzetten.

Als je ruimte op de bootdisk vrij wilt hebben, doe de backup van winclone dan wel op een externe schijf..

(*) met allerlei advanced tools en utilities kan het misschien wel, maar dat is voor geeks.

Bijdrager
    Oppie

Toevallig vandaag hetzelfde om handen gehad. (Welk klote-spel heeft in godsnaam ook 12 GB of zo nodig?!).
    Ik heb maar besloten de partitie van BC weg te halen, opnieuw er op te zetten -nu groter- en alle Windows-shit er weer op te plempen.

Bijdrager
    Vinhelper

In dat geval kan het ook nog op een andere manier:

Verklein in Mac OS X je OS X partitie, formateer het vrijgekomen stuk als FAT32.

Ga dan naar windows en formateer dat stuk nog een keer, maar dan als NTFS.

Vervolgens bij de installatie van spellen geef je aan de gegevens op de andere partitie te willen zetten.

Ruimte vrij is natuurlijk een vereiste, maar dat is bij alle manieren in dit topic.:wink:

Bijdrager
    Oppie

Ok, dat zou inderdaad een aardige oplossing zijn geweest.
    Alhoewel: weer een partitie erbij, met al z’n nadelen…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.