4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    macha

Bootcamp op 12core macpro lukt niet

Ik probeer met bootcamp op mijn mac pro 12 core uit 2010 ( dus het vorige cheesegrater model ) windows 8 te instaleren.
    Laatste versie van mac os sierra staat er op.
    Ik ken de procedure van mijn macbook pro. Dus t zou zo gepiept moeten zijn.
    Dus windows install dvd in dvd player. 16 gb ms dos geformateerde usb stick ingeprikt. Ready to go…..
    Helaas krijg ik deze melding in bootcamp : ” the startup disk cannot be partitioned or restored to a single partition”
    The startup disk must be fomatted as a single mac os extended jounaled volume or already partioned by bootcamp assistant for installin windows.

Ik heb de hd ge-erased/ gefromaterd met drive genius als extended journaled. Daarna mt carbon copy cloner mijn sierra systeem er op gezet.

Ik heb zoals voorgeschreven door apple alle andere hard disks uit de andere bays getrokken.
    System hard drive zit in de eerste drive bay. Het is een WD 4tb green.
    Is een prima hard disk waar ik al jaren mijn systeem op draai.
    Deze systeem disk is een clone die ik speciaal als back up heb gemaakt voor deze windows installl. Ik doe dat altijd met carbon copy cloner.
    Carbon copy cloner heeft geformateerd in guid en heeft ook een recovery partitie aangemaakt,
    De schijf is nacontrole met drive genius helemaal ok gebleken. Is dus niet gefragmenteerd.

Heel verhaal. Alle opteis uitgeprobeerd. Weet iemand raad? Is er een expert die de oplossing kan aanreiken?

Thnx alvast

Grtjes macha

Moderator
    Night

Zijn de drives in die bay single-drives of RAID.x?

Bijdrager
    macha

ben er achter. maximum macOS partition size is 2TB. Kleinere system partitie gaat wel. opgelost.

Geblokkeerd
    Carp

@macha, je kunt Windows beter op een aparte schijf installeren, dat draait beter.
    En ruimte voor schijven heb je genoeg. (dat is normaal de reden waarom die partitie nodig is)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.