8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    TomJK

[BootCamp] Moet ik mijn schijf formateren?

Beste mensen,

Aangezien het vakantie is wil ik graag BootCamp uitproberen (of eigenlijk wat oude PC F1 games). Ik gebruik een MacBook C2D (60GB, 1 partitie, MacOS uitgebreid (journaled)) 10.4.10 en BootCamp versie 1.3.

Allereerst waren er problemen met mijn volume. Deze moest ik herstellen. Toen ik dit gedaan had gaf hij bij de controle geen fout meer. Bij het partitioneren van de schijf met BootCamp (10 GB Windows partitie) gaat hij nu echter een tijdje door echter op den duur geeft hij aan dat “De schijf niet kan worden gepartitioneerd omdat sommige bestanden niet kunnen worden verplaatst. Maak een reservekopie van de schijf en gebruik Schijfhulpprogramma om de schijf te formatteren als 1 volume met de structuur Mac OS Uitgebreid (journaled). Herstel de gegevens op de schijf en voer de Boot Camp-assistent opnieuw uit.”

Ben ik nu werkelijk genoodzaakt de hele schijf te formateren ondanks dat de schijf al journaled is? Zijn er misschien adnere mogelijkheden?

Bedankt!
    Tom

Bijdrager
    Nikita

Als het écht oude PC games zijn (die DirectX 5 of 6 nodig hebben) zou je het nog via Parallels kunnen proberen. Hebben ze echter DX 8 of hoger nodig dan zou ik daar niet aan beginnen.

Maar Boot Camp blijft bocht hoor…

Bijdrager
    KingAchille

Ik heb het ook een gehad. BootCamp assistent eraf zwieren, opnieuws BootCamp downloaden en nogmaals proberen. Zo heeft het bij mij wél gewerkt. En natuurlijk moet je zien dat, wanneer je 10 GB aan storage wil vrijmaken voor Windows, je wel 10GB aan storage vrij hebt staan op je Mac…
    Mvg,

Bijdrager
    TomJK

GrandPrix 4 of EA sports F1 challenge 99-02

Maar er is geen mogelijkheid BootCamp te installeren zonder te formateren?

Bijdrager
    G-Force

Heb je een externe harde schijf? Want dan kun je zoals de handleiding zegt een schijfkopie maken van je schijf, de schijf formatteren en vervolgens de schijfkopie weer terugzetten. Maar het lijkt erop dat schijffragmentatie hier het probleem is, misschien kun je met een of andere programma de schijf defragmenteren.

Bijdrager
    TomJK
    ”KingAchille”

Ik heb het ook een gehad. BootCamp assistent eraf zwieren, opnieuws BootCamp downloaden en nogmaals proberen.

Helaas werkt niet:)

”G-Force”

Heb je een externe harde schijf? Want dan kun je zoals de handleiding zegt een schijfkopie maken van je schijf, de schijf formatteren en vervolgens de schijfkopie weer terugzetten. Maar het lijkt erop dat schijffragmentatie hier het probleem is, misschien kun je met een of andere programma de schijf defragmenteren.

Ik heb een externe schijf maar ik betwijfel of dit de moeite (en het risico) waard is. De melding dat ik mijn volume moest herstellen heb ik ook verholpen en toen kwam de volgende…

Bijdrager
    TomJK

Nou daar zit ik dan met XP op mn MacBookje:)

Het is gelukt maar zeker niet zoals de bedoeling is.
    Na een schijfkopie gemaakt te hebben heb ik de schijf geformateerd. Hierna wilde ik de kopie terug zetten echter dat gaf keer op keer een foutmelding. Tevens koste dit enorm veel tijd. Ik werd dus genoodzaakt alles opnieuw te installeren. Ook dit koste me veel meer tijd dan verwacht. Onderandere door de vele software updates van meer dan 400 mb. Dit terwijl ik versie 10.4.8 al vanaf het orgineel geinstalleerd had. Enfin, het viel allemaal erg tegen. Gelukkig had ik een goede backup maar ik ben van Apple gewend dat wat ze uitbrengen ook werkt. Natuurlijk is het een beta maar als ik vervolgens alles opnieuw moet installeren omdat de schijfkopie ook niet werkt valt me dat erg tegen.

Daarin tegen was ik blij verrast toen ik Windows XP aan de praat had. Wat loop dat enorm soepel! Echt ongelovelijk snel! Mn macbookje kan gelukkig de games van anno 2002 redelijk trekken maar je ziet toch wel dat de videokaart bagger is.

Desalniettemin, hij staat erop! Maar weet waar je aan begint als je de voorgaand beschreven foutmeldingen tegenkomt:)

Bijdrager
    TomJK

Nou daar zit ik dan met XP op mn MacBookje:)

Het is gelukt maar zeker niet zoals de bedoeling is.
    Na een schijfkopie gemaakt te hebben heb ik de schijf geformateerd. Hierna wilde ik de kopie terug zetten echter dat gaf keer op keer een foutmelding. Tevens koste dit enorm veel tijd. Ik werd dus genoodzaakt alles opnieuw te installeren. Ook dit koste me veel meer tijd dan verwacht. Onderandere door de vele software updates van meer dan 400 mb. Dit terwijl ik versie 10.4.8 al vanaf het orgineel geinstalleerd had. Enfin, het viel allemaal erg tegen. Gelukkig had ik een goede backup maar ik ben van Apple gewend dat wat ze uitbrengen ook werkt. Natuurlijk is het een beta maar als ik vervolgens alles opnieuw moet installeren omdat de schijfkopie ook niet werkt valt me dat erg tegen.

Daarin tegen was ik blij verrast toen ik Windows XP aan de praat had. Wat loop dat enorm soepel! Echt ongelovelijk snel! Mn macbookje kan gelukkig de games van anno 2002 redelijk trekken maar je ziet toch wel dat de videokaart bagger is.

Desalniettemin, hij staat erop! Maar weet waar je aan begint als je de voorgaand beschreven foutmeldingen tegenkomt:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.