4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    sytrusze

Bootcamp met Windows 10 onstabiel en traag internet

Beste leden,

Ik heb al een jaar lang last van onstabiel en traag internet uitsluitend op bootcamp. Ik haal 300/50 (download/upload) snelheid op Mac OS. Bootcamp is het 10/2, dan ineens weer 50/10, dan ineens 100/30. Ik wordt er helemaal gek van, want gamen gaat voor geen meter. Ik had een USB-C naar UTP verloop gekocht, maar ook bekabeld internet was bagger.

Na grondig ge-googled te hebben merkte ik al gauw dat er heel veel anderen hetzelfde ervaren als ik. De oplossing die voor velen schijnt te werken, is een Roll Back te doen van de Broadcom 802.11ac Network Adapter binnen Device Manager -> Network Adapters. Veel van de Google oplossingen zijn hetzelfde. Men zegt dus dat dit te maken heeft met de nieuwe update van de Broadcom drivers. Zij zeggen dat het terug zetten van een oude versie uit 2015 schijnt te werken. Zie: https://www.youtube.com/watch?v=O_OQKjWueb4&ab_channel=SNYTECHHD en https://drivers.softpedia.com/get/NETWORK-CARD/Broadcom/Broadcom-802-11n-Network-Adapter-Driver-7-35-340-0-for-Windows-10-64-bit.shtml voor het downloaden van de oude Broadcom driver. In het filmpje op 4.00 minuten zie je dat hij 2 versies beschikbaar heeft, waaronder 1tje uit 2015.

Echter…bij mij verschijnt de versie uit 2015 niet maar 2 versies uit 2019. Ik heb beide geprobeerd maar daar werd het alleen erger mee.

Ik heb zelfs bootcamp helemaal opnieuw proberen te installeren, ook zonder succes. Het ergste van alles is nog: voordat ik de Roll Back van de driver deed, keek ik nog of er een recovery point was. Die was er, 2 weken geleden. Nadat ik de Roll Back van de driver had gedaan was de recovery point ineens verdwenen…echt om te huilen gewoon. Nu is mijn internet zo goed als onbruikbaar, gamen werkt voor geen meter meer. Ik ben inmiddels wanhopig voor hulp! Ben er echt klaar mee. Anyone, please help! Thanks

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door sytrusze.
    Bijdrager
    penseel

Oplossing een Windows notebook.

Bijdrager
    sytrusze

<p class=”cite”>penseel op 15 september 2020 om 09:08</p>
    Oplossing een Windows notebook.

Really? 😂

Bijdrager
    sytrusze

Voor de mensen die wel serieus geïnteresseerd zijn: ik heb het opgelost. Wat heb ik gedaan?

Op OSX Boot Camp Assistant starten. Vervolgens op Action -> Download Windows Support Software. Verplaats de gedownloade map naar Bootcamp.

Start Bootcamp op. Installeer de drivers. Ga naar Device Manager -> Network Adapters en klik op Broadcom 802.11ac Network Adapter. Klik op Update Driver (ik weet dat het raar klinkt, je klikt op Update terwijl je wilt Downgraden maar trust me het werkt:) )en selecteer de map die je hebt gedownload via Bootcamp. Klik nu weg. Klik nogmaals op Update Driver en klik nu op “Select own folder (of zoiets staat er).” Nu zie je ineens een optie om te downgraden naar de driver van 2018 (wat hiervoor dus niet was, ik kreeg alleen opties om te downgraden naar versies uit 2019). Doe dit en problem solved!

Ik denk dat de Broadcom drivers vanaf 2019 problemen zijn gaan veroorzaken. Ik weet dat toen ik pas Bootcamp had geïnstalleerd ik geen problemen had. Pas na een maand of 2 (waarschijnlijk door windows updates) begon het gezeik. Waarschijnlijk is de Broadcom driver geupdate met de Windows updates en deze werkt om 1 of andere reden niet lekker met Mac’s (Bootcamp). Hoop dat iemand er wat aan heeft want dit schijnt best een issue te zijn als ik Google mag geloven.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door sytrusze.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.