12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Dejoepie

Bootcamp macbook air 2008

Hoi,

Ik zou graag ( ik weet dat het gek is ) windows 7 installeren op macbook air 2008.

Ik draai : 10.6.8

Ik heb op een( voor de rest lege ) harde schijf een legale copy van windows 7 ( ISO ) staan.

Het partitioneren gaat goed, maar vanaf daarna krijg ik volgend scherm :

Ik heb de harde schijf aangesloten en ze is zichtbaar op het bureaublad.

Ik heb al wat gegoogeld maar niets gevonden….

Heeft er iemand raad ?

Dank dank dank

De joepie

Bijdrager
    peterjanp

Wanneer je bootcamp wilt installeren moet je windows 7 branden op een cd/usb. Anders zal bootcamp de copy niet kunnen vinden.

Bijdrager
    Rickje

Gewoon lezen wat er in de 2e alinea van foto 1 staat.

Bijdrager
    Ian L

Aangezien je nu een partitie heb is bootcamp nu overbodig.

Wat je eerst moet doen is de windows iso uitpakken naar een usb stick waarvan je kan opstarten.
    Vervolgens start je op met de alt toets ingedruk. Dan krijg je een rij met opstartbare mediums.
    Als je de usb stick goed heb gemaakt kun je er nu van opstarten en windows instaleren.
    Zorg wel dat je de juiste partitie kiest voor instalatie.

Na instalatie moet je nog wel de bootcamp driver downloaden en instaleren.

Bijdrager
    Dejoepie

Hoi,

Nee, als ik de alt toets indruk tijdens de opstart is er enkel de gewone HD te zien. Geen bootcamp te zien.

Ook als ik dit wil doen :

Krijg ik dit :

Waarom kan ik niet gewoon zoals in alle topics staat, harde schijf kiezen en iso selecteren en download starten ?

Thanks.

Bijdrager
    Dejoepie
    peterjanp op 07 februari 2014

Wanneer je bootcamp wilt installeren moet je windows 7 branden op een cd/usb. Anders zal bootcamp de copy niet kunnen vinden.

Ik heb op een( voor de rest lege ) harde schijf een legale copy van windows 7 ( ISO ) staan…..

Bijdrager
    Ian L

De download probleem had ik ook gewoon blijven proberen of op de website van apple kijken.

De iso moet uitgepakt worden zodat het allemaal losse bestanden zijn anders kun je er niet vanaf opstarten met alt ingedrukt. (Het zelfde als je het via bootcamp zou doen.)
    De windows partitie zie je pas met alt nadat de eerste instal bestanden erop staan.
    Tijdens de eerste stap van de instalatie zie je wel de partitie om windows te instaleren.

Nogmaals voor de zekerheid kies wel de juiste partitie tijdens de instalatie.

Bijdrager
    Yourec

Op de website van apple kijken voor ? updates ?

ISO uitpakken ? ?:-)

Bijdrager
    Ian L

Hierzo voor bootcamp.

op deze site staat het volgende:

his thread here outlines a graphical way of turning a USB drive into a boot disk. The user jbdjunk mentions the proceduce below, copy-pasted from the earlier site.

Open Disk Utility
    Plug in USB
    Format USB to Mac Extended (Journaled)
    Create Partition on USB [GUID for Intel chips, APM for PPC]
    Unmount created Partition
    Drag and Drop disk image (dmg or iso) into Disk Utility
    Open disk image (double click or button in DU)
    Select opened disk image on left menu
    Click over to Restore
    Drag and drop selected image into source field
    Drag and drop (unmounted) USB partition into destination
    OK (may have to type in admin passwords and such)
    Wait
    Enjoy!

Bijdrager
    Dejoepie

Ik heb een geprobeerd op een andere mac met ook 10.6.8 en daar zegt hij hetzelfde voor de windowsondersteuning…. ?

Bestaat deze niet meer ofzo ?

Bijdrager
    Dejoepie

Maar dat is bootcamp voor windows… ?

Zo ver ik zie toch ?

Bijdrager
    Ian L

Dat klopt.
    Voor het instaleren van windows heb je geen bootcamp meer nodig. (aangezien je al een partitie heb) Alleen de drivers en die zitten in een van deze setup (bootcamp).

P.s. mocht jou mac geleverd zijn met Snow Leopard dan zou de driver van je mac ook op de orginale cd kunnen staan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.