8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    So Klear

Bootcamp & Mac OS X ==> Windows HD bewerken?

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist Windows met Bootcamp geinstalleerd op mij MacBook en alles doet het prima.
    HEt enige waar ik me een beetje aan irriteer is dat, als ik in Mac OS X zit, er een 2e HD pictogram op m’n bureaublad staat met de naam “untitled” Ik zou graag de naam en het icoonthe willen veranderen maar dat lukt me niet.

Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!

Sascha

Bijdrager
    Turbanus

<<<offtopic plaatje gewist door mod marius1976>>>
    Op de Mac dan wel te verstaan……:evil:

Bijdrager
    Nikita

Dat icoon kan je gewoon naar de Trash slepen. Bewerken (naam, icoon) kan alleen als ‘ie FAT32 is, met NTFS weet OSX verder geen raad…

Bijdrager
    Electr0n
    ”Perfect

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist Windows met Bootcamp geinstalleerd op mij MacBook en alles doet het prima.
    HEt enige waar ik me een beetje aan irriteer is dat, als ik in Mac OS X zit, er een 2e HD pictogram op m’n bureaublad staat met de naam “untitled” Ik zou graag de naam en het icoonthe willen veranderen maar dat lukt me niet.

Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!

Sascha

Je kan je hdd ook Hide, maar goed.
    Is het niet zo simpel om alleen op de naam te drukken?
    En dan een naam in te geven?
    Misschien via schijfbeheer?
    Of is het zeker NTFS?

En hoe heet die in Windows?
    Misschien is het via Windows makkelijker, via deze computer en lokaal station of naam van je station/schijf te verandern.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Je kan hem in Windows een ander label geven, die naam verschijnt dan ook in Mac OS. Ik vind het zelf ook verschrikkelijk irritant dat dat icoontje steeds verschijnt als ik in Mac OS inlog, als iemand daar iets op weet hoor ik het graag.

Bijdrager
    Electr0n
    ”Cloudsurfer”

Je kan hem in Windows een ander label geven, die naam verschijnt dan ook in Mac OS. Ik vind het zelf ook verschrikkelijk irritant dat dat icoontje steeds verschijnt als ik in Mac OS inlog, als iemand daar iets op weet hoor ik het graag.

hardeschijf hide, maar dat gaat neit via Windows. Wel via PM8, maar kweet niet of je dat ken booten van CD.

Bijdrager
    me.com

Je moet in Windows opstarten, dan naar mijn computer, klik een paar keer op de C schijf zodat je ziet
    dat je de naam kunt veranderen. Wijzig de naam naar .windows
    Start nu weer op in OSX en je ziet dat de Windows HD niet meer zichtbaar is op je bureaublad
    maar nog steeds kan opstarten in Windows.

Je hoef niet perse je naam naar .windows te veranderen, je kan er ook Windows XP van maken.
    Ik hoop dat je het begrijpt. :lol:

Bijdrager
    Sixer

Sleep hem in Mac OS X uit je favorietenkolom (links in ieder Findervenster) en hij komt er niet meer te staan. Om hem van je bureaublad te halen, moet je al je schijven verbergen in de Finder voorkeuren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.