9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Emith_Nimh

Bootcamp lukt niet meer.

Hallo,

Eerst en vooral prettig nieuwjaar!

Ik heb in mijn Macbook Pro 15″ een SSD schijf gestoken, en mijn HD op de plaats van de superdrive via een bracket.
    Nu had ik graag terug windows op de gewone HD geinstalleerd via bootcamp, maar dit lukt me niet meer.

Ik heb zowel geprobeerd om te boote via usb en superdrive via usb maar helaas telkens niet gelukt.
    Heb al verschillende filmpjes en websites afgezocht verschillende dingen geprobeerd zonder resultaat.
    Hopelijk heeft iemand van jullie dit ook al geprobeerd en me kan helpen.

Mvg

Bijdrager
    computer space

Wat wil je met windows doen? Is bootcamp noodzakelijk of kan virtualisatie ook?

Bijdrager
    Emith_Nimh

Het zou voornamelijk voor games zijn dat ik deze zal gebruiken.
    Heeft altijd goed gewerkt maar na het wisselen van de hard drives en clean install lukt het niet meer jammer genoeg.

Bijdrager
    Ian L

Van wat ik heb gelezen en helaas zelf heb ondervonden.
    Kun je windows niet instaleren op de hd als die op de plek van de superdrive zit.
    Sommige mensen is het wel gelukt door de hd terug te plaatsen op zijn orginale plek. Na instalatie kun je weer terug zetten naar de superdrive maar daarna kunnen ze windows niet meer opstarten.
    Een paar is het wel gelukt om zowel windows instaleren en draaien.

Als het een vrij nieuwe 15″ mackbook is kun je de SSD beter op de plaats van de superdrive bouwen en de hd op zijn orginele plaats. Dan kun je windows wel instaleren en ook draaien.

Bijdrager
    Emith_Nimh

Het is de mbp van eind 2011, geeft dit nog andere voor-/nadelen om de ssd op de plek van de superdrive te zetten?
    Ik las regelmatig dat omgekeerd beter was?

Bijdrager
    Ian L

Bij ouderen mackbook is de snelheid van de superdrive aansluiten langzamer dan van de HD.
    Bij nieuwe modellen is daar geen spraken van. Vanaf welke jaar/model weet ik niet.

Bijdrager
    madcat

Het zou gewoon moeten werken, heb je de partitie tabel goed gezet?
    En wat voor melding krijg je.

in principe zou het niet uit moeten maken of je nu vanaf een HDD of SSD start

Bijdrager
    Emith_Nimh

Steeds zwart scherm met: No bootable device detected, insert boot disk.
    Heb al vanalles geprobeerd maar heb er geen idee meer van nu:(

Bijdrager
    Ian L

Sorry ik ben zelf 2 weken bezig geweest met proberen en zoeken.
    Ook al lukt het instaleren van windows op de hd dan wil deze niet starten als de hd op de plek van de superdrive zit.
    Er zijn een handvol mensen die het gelukt is maar konden niet uitleggen waarom. Wel dat ze bij instaleren de hd eerst op de orginale plek hadden gezet.

Wat zeker werkt is de HD en SSD omwisseln van plek dan werkt windows wel en OSX kan het geen ruk schelen waar die opstaat en welke port.
    Je moet alleen even kijken bij systeem informatie wat de snelheid is van bijde porten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.