6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    MacKeessie

Bootcamp lukt niet door kapotte Optidrive

Ik wil Windows 7 via Bootcamp installeren op een 21,5 iMac 2010, maar de dvd drive doet het niet. Hoe kan ik via USB windows installeren, Hij zoekt steeds naar de DVD en vindt mijn USB stick niet waar ik een ISO bestand van Windows 7 op heb gezet. Ik werk met Mavericks

Bijdrager
    LordChaos

Google is your friend: http://support.apple.com/kb/TS5373

Bijdrager
    Dick de Roos

Bijdrager
    ro_me

Ik had vorig jaar het zelfde probleem, kwam er toen bij uit dat het niet gaat werken.
    Apple verbied jouw om Windows te installeren vanaf iets anders als de door hun geleverde dvd-rom speler.
    Raar maar waar. Ook een iso image of externe dvd speler gaan niet werken.

Bijdrager
    Gezalfde

Via een iso werkt prima, hier ook gedaan (MBPr late 2013 15″)

Bijdrager
    MacKeessie

Inmiddels is het geluktBootcamp Windows 7 te installeren, door de drive te vervangen door een nog wel werkende drive die ik nog had liggen uit mijn Macbook . Die had ik verwijderd om een SSD in te bouwen.
    Vreemd overigens dat die optidrive stuk is gegaan. Hij werd nauwelijks gebruikt. Wij hebben 4 iMac’s 21 uit 2010 op ons werk, en bij 2 is die drive stuk gegaan zonder veel gebruikt te zijn. Ik heb de lens goed schoon gemaakt, maar dat hielp ook niet. Kan ik die drive’s weggooien of is er nog een truc om ze weer werkend te krijgen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.