30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:
    Bijdrager
    jimeh

Bootcamp knipperend _

Hey,
    Ik heb m’n iMac 24″ vers geinstalleerd en heb met bootcamp een partitie aan gemaakt van 80gig
    maar steeds als ik hem laat herstarten om dus de installatie te beginnen. Krijg ik enkel een zwart scherm met een knipperend streepje.
    ik heb al 3 verschillende versies van windows geprobeerd: xp engels en nederlands (sp2) en xp professional engels sp3
    maar steeds het knipperende streepje. Met behulp van xp engels sp2 heb ik al vaker windows op m’n iMac geinstalleerd, maar waarom werkt het deze keer niet?
    dit is de structuur van m’n schijven: Macintosh Hd: Mac OS Uitgebreid (jounaled)
    BOOTCAMP: MS-DOS (FAT32)

Bijdrager
    Ian83

Klinkt alsof je de bootcamp partitie of de Mac OS partitie hebt geschreven. Kan dat kloppen?

Bijdrager
    puccini

Volgens mij gaat FAT maar tot max 32 Gig
    Dus alleen mogelijk met NTFS

Bijdrager
    jimeh

Ik heb er even een screenshot van gemaakt:

hoe kan ik dan een windows partitie maken groter dan 32 gig?
    Ik vind dat namelijk een beetje te weinig, en de boot camp assistent maakt enkel een schijf aan in fat 32

Bijdrager
    Ian83

@Puccini: Nou ik heb een 1tb schijf in Fat32 gezet, dus dat lijkt mij onzin. Ik weet wel dat je met FAT 32 maar 4GB blocks hebt en dus bestanden van max. 4GB erop kunt zetten, misschien bedoel je dat?

Bijdrager
    puccini

@lan83

Lees de gebruiksaanwijzing van Bootcamp.
    Lijkt me de beste oplossing !

Bijdrager
    iJust

Hoe start je op? Met Alt ingedrukt, en dan kiezen voor de Boot Camp partitie? Dan is het normaal, want daar staat nl nog niks op.

Je moet dus ipv je partitie je cd/dvd kiezen, dan moet het lukken.

Bijdrager
    Ian83

Spuit 11 geeft ook modder. Puccini kom liever met iets dat helpt.

Bijdrager
    iJust

@Puccini:
    Wikipedia:

A limitation of 32 GB applies to the Windows 2000/XP installation program and filesystem creation tool. [17] However, both systems can read and write to FAT32 file systems of any size. This limitation is by design and according to Microsoft was imposed because many tasks on a very large FAT32 file system become slow and inefficient.

De limiet per schijf is 2 TB in FAT32

Bijdrager
    jimeh

Als ik op start met alt zie ik alleen Macintosh en de windows cd geen bootcamp partitie.
    Heb net geprobeerde met een 32gig partitie alweer hetzelfde: hij start op laad de cd zwart scherm knipperend streepje en daarna stopt de schijf met draaien.

Moderator
    Rivanov

Als hij de handleiding van Bootcamp had gelezen dan wist hij dat hij ‘m als NTFS moet formateren..:)

http://www.middleware.vt.edu/pubs/leopard/documentation/nederlands/boot%20camp%20installatie-%20en%20.pdf

Pagina 7..

Bijdrager
    jimeh

Hoe kan ik hem dan als ntfs formateren?
    Het enige wat ik kan doen is boot camp assistant een partitie laten maken.
    verder kan ik helemaal niets want hij blijft steeds vast hangen als hij windows zou moeten laden, dus ik ben nog niet eens aan de installatie van windows toe gekomen ook niet het formateren.

Moderator
    Rivanov

Hmm dat is wel opmerkelijk. Het NTFS formateren kun je pas in de windows installatie doen, dus als je daar al niet terecht komt is er iets anders aan de hand.. Heb even geen flauw idee wat..

Bijdrager
    jimeh

Kan het er aan liggen dat ik m’n mac opnieuw heb geinstalleerd?
    Ik had eerst ook een windows partitie, die heb ik toen eens gewist naar een mac bestands structuur. toen heb ik hem daarna met bootcamp hersteld en daarna was een stuk van m’n harddisk weg, nu heb ik dus de hele schijf geformatteerd en is allees weer 1.

Moderator
    Rivanov

W.b.t. Bootcamp moet je alles met de Bootcamp Assistent doen. Dan kan er weinig fout gaan. Aan jouw post te lezen heb je heel wat handelingen gedaan die er denk ik nu voor zorgen dat alles een zooitje is.

Bijdrager
    jimeh

Op heb moment is m’n hele computer schoon.
    Heb al 6x geprobeerd om een bootcamp partitie te maken en steeds dezelfde error.

Bijdrager
    Mono1

Dat komt omdat je met je eerdere handelingen, zoals Rivanov al zei, de structuur naar z’n grootje hebt geholpen. Wat je kan doen is met behulp van b.v. SuperDuper! een kloon maken van je HD op een externe schijf. Zorg dat die schijf dan bootable is. Als je gechekt hebt of dat zo is, kan je je interne HD wissen en opnieuw formateren. Via SuperDuper je gegevens van de externe HD weer terug naar je interne. Dan volgens de gebruiksaanwijzing van Bootcamp je Windows gedeelte aanmaken, Windows installeren en drivers plaatsen met je install schijf. Dan zal je zien dat dat gedeelte geen Bootcamp gaat heten, maar Windows. Bootcamp is een hulpmiddel om een Windowspartitie te maken.

Bijdrager
    Mono1

Nog even een toevoeging uit de gebruiksaanwijzing:

De partitie voor Windows XP formatteren
    -Selecteer een NTFS- of FAT-structuur.
    -NTFS biedt een grotere betrouwbaarheid en betere beveiliging. Het is echter niet
    mogelijk om in Mac OS X bestanden op het Windows-volume op te slaan.
    -FAT biedt grotere compatibiliteit, zodat u in Mac OS X bestanden op het Windows-
    volume kunt lezen en bewerken. Deze optie is alleen beschikbaar als de Windows-
    partitie die u in stap 2 hebt aangemaakt, 32 GB of kleiner is.

Bijdrager
    puccini
    ”Rivanov”

Als hij de handleiding van Bootcamp had gelezen dan wist hij dat hij ‘m als NTFS moet formateren..:)

http://www.middleware.vt.edu/pubs/leopard/documentation/nederlands/boot%20camp%20installatie-%20en%20.pdf

Pagina 7..

Ik (Spuit 11 volgens een mede forumlid) had dat ook al eerder gemeld !
    maar ja… !

Bijdrager
    iJust

Alleen kun je ‘m pas als de Windows installatie is gestart in NTFS formatteren. Zoals ook al meerdere keren verteld is.

Ik zou Mono1’s oplossing proberen, al kun je dat ipv Superduper ook met Time Machine doen.

Bijdrager
    jimeh

Ik heb m’n mac maar effe helemaal geformateerd en opnieuw geinstalleerd (stond toch niets meer op)
    Hoe kan ik even controleren of die windows schijf die ik heb wel bootable is?

Bijdrager
    iJust

Heb je ergens om je heen een PC? probeer daarop es van het schijfje op te starten.

Bijdrager
    jimeh

oke ga ik even proberen moet ik ook helemaal updaten naar 10,5,8?

Bijdrager
    Mono1

Wat bedoel je met “die Windows schijf”? Is dat een externe schijf of is dat de partitie die je gemaakt hebt op je interne. Die partite moet er helemaal af, dus terug naar 1 OSX partitie. Daarna pas weer via Bootcamp de Windows partitie aanmaken.
    Ik weet niet wat een gegevens je nog hebt, maar zorg dat je niets verliest, dus: back up! (en kijk toch nog eens stiekum naar de handleiding van Bootcamp. Even printen en je kan alles stap voor stap volgen. Ik weet het, in deze tijd van zich zelf volgende handelingen staat het niet stoer, maar ’t helpt wel!!)

Bijdrager
    jimeh

met windows schijf bedoel ik m’n windows cd met xp home edition engels sp2

Bijdrager
    Mono1

OK. Als dat een normale, legale versie is moet het werken.

Bijdrager
    jimeh

Werkt nog steeds niet :cry:
    Heb alles volgens de handleiding gedaan:
    Boot Camp assistent gestart.
    79gig partitie gemaakt
    Cd erin gedaan
    Installatie gestart
    -mac herstart-
    -laad cd-
    -zwart scherm met knipperend _ –
    en verder niets

Ik ben echt ten einde raad, waarom lukte het eerder wel en nu niet meer met nogwel exact dezelfde cd.

Bijdrager
    Mono1

Waarin heb je in de Bootcamp assitent de partitie geformateerd?

Bijdrager
    jimeh

MS-DOS (fat32)
    iets anders kan ik niet kiezen dit is gewoon standaard waar bootcamp assistent in formatteerd

Bijdrager
    Mono1

-FAT biedt grotere compatibiliteit, zodat u in Mac OS X bestanden op het Windows-
    volume kunt lezen en bewerken. Deze optie is alleen beschikbaar als de Windows-
    partitie die u in stap 2 hebt aangemaakt, [size=18:23b49d18b9]32 GB of kleiner is[/size:23b49d18b9].

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.