3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Svartvatten

BootCamp installeren op een MBP mid 2012 (met nieuwe SSD)

Beste mensen,

A / Op de Apple support site over installeren Windows10 met BootCamp staat dat je een 16 GB USB 2 stick paraat moet houden. Mag dat niet een SD kaartje zijn van 32 GB die ik toch heb liggen ipv een USB die ik eerst moet gaan kop[en? Wat is het verschil?

B / Verderop staat “Als u Windows downloadt, zorg er dan voor dat u dat alleen doet vanaf de Microsoft-downloadpagina.”  Heeft daar een heel andere prijs dan bij  https://onlinekeys.nl/windows-10-licentie-key-kopen/ Dat scheelt zo 100 € . Hoe kan er onderscheid zijn tussen waar je een W10 versie koopt?

C / Heeft iemand nog andere tips voor het installeren van W10?

Bijdrager
    Moriarty

Het maakt niet uit waar je de licentie vandaan haalt…

Ik zou de Windows 10 versie downloaden met de Media Creation Tool.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Voor installaties heb ik altijd een USB stick gebruikt, geen idee of een SD kaartje ook werkt, maar zie geen reden waarom niet.

Bijdrager
    Svartvatten

Dank, Inmiddels heb ik via Bootcamp een Bootcamp partitie van 128 Gb op m’n SSD gemaakt en is een SD kaart (32 Gb) door Bootcamp-assistent voorzien van Windows10 Setup.

Bij het afsluiten van de installatie ging iets mis denk ik (geen idee wat) maar het ging me te snel, ineens leeg scherm en na herstart (zonder alt indrukken) alleen maar een zwart scherm, heel lang. Daarna tekst dat ik systeemschijf in de MBP doen om het systeem opnieuw te installeren. Die heb ik niet dus dat werd installatie via internet en daarna via Timemachine systeem en data terugzetten.

Omdat er wel een Bootcamp partitie is (leeg) en de Win setup op de SD kaart staat dacht ik W0 wel te kunnen installeren. Niet dus, installatie blijft hangen bij de eerste keer dat hij om stuurprogramma’s vraagt. “Er ontbreekt een vereist media stuurprogramma….etc.” Zie afbeelding.

Met ‘bladeren’ kan ik niet bij de SD kaart komen, wel op de andere schijven die aan de Laptop hangen.

Wat gaat er niet goed?

Ik heb een kopie van de mappen van WININSTALL op de SD kaart naar de schijf  gemaakt waar de W10-ISO op staat, die kon ik wel met ‘bladeren’ bereiken maar als ik niet weet welk stuurprogramma ik moet hebben schiet het nog niet op.scherm plaatje

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.