13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Epiloque

Bootcamp Installatie

Hallo OMT, dit is mijn eerste post hier omdat ik nog niet zo heel lang in het bezit ben van een iMac.

Ik heb echter een probleem met het installeren van Windows XP in Bootcamp. Het partitioneren in het programma Bootcamp werkt prima. Ik heb een 32GB (Met de knop) partitie gemaakt, en hierna mijn Windows XP disc in de iMac gedaan gevolgd door een klik op “Start Installatie”. Mijn iMac start zich nu opnieuw op, en hier begint de ellende;

Hij wil maar niet in het installatie proces komen! Hij blijft hij hangen op een zwart scherm met een knipperende ‘_’ boven in beeld. Ik heb de iMac al 100 keer gereboot, maar hij wil maar niet ‘doorstarten’ (In het blauwe XP installatie scherm komen). Het werkt ook niet als ik de Option knop ingedrukt houd tijdens het booten zodat ik kan kiezen waarvan hij moet opstarten, en kies voor Windows.

Mijn iMac is volledig geupdate, en ik heb van alles wat ik bij mijn iMac heb gekregen de nieuwste versie gedownload/geupgrade.

Wat kan er mis zijn, of heeft iemand tips?

NB: Mocht dit topic in een verkeerd deel staan van het Forum, dan spijt het mij!

Bijdrager
    Macs

Het is belangrijk dat je bij het installeren van windows de partitie nog eens formatteert. Dus eerst maak je de partitie aan via bootcamp, maar tijdens de installatie van windows moet je NOG eens formatteren… Misschien ligt het daar aan?

Bijdrager
    Geitekaas

Beetje lullige vraag maar heb je wel de juiste Windows versie? Probeer eens een Vista of andere XP versie. Oh en partitioneer (formateer) nog eens opnieuw. Om in Mac weer te komen als dat niet lukt, moet je de ALT toets ingedrukt houden en dan MAC kiezen:-)

Bijdrager
    Epiloque

@ Macs: Het probleem is dat ik al niet eens in de Installatie kan komen. Na de reboot van Bootcamp blijft het beeld zwart met een knipperende underscore (_).

@ Geitekaas: Ja, ik heb meerdere geprobeerd en zelfs een vers gebrande ISO van Windows 7. Werken geen van allen.

Bijdrager
    macnick

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=147733&highlight=

Probeer deze handleiding eens.

Het is bedoelt voor Windows 7, maar met Windows XP werkt het ook wel denk ik.

Ik heb via deze handleiding ook Windows 7 geïnstalleerd dat werkte bij mij wel.

Bijdrager
    St. Mobbs

Vergeet niet dat Windows XP minstens Servicepack 2 moet hebben.

http://support.apple.com/kb/HT1461

Bijdrager
    Epiloque

@ macnick; Bedankt voor die handleiding. Er staan wel handige dingen in. Maar het probleem is er niet mee verholpen, want ik kan nog steeds niet in het installatie proces komen. Ik zal er vanavond wel even een filmpje van maken om precies te vertellen wat nu het probleem is.

@ S. Mobbs: Dat weet ik. Het is een 32bit SP2 versie.

Bijdrager
    iMaximus

misschien een lullige vraag, maar zo is ie niet bedoeld: heb je wel een legale (of illegale…..whatever) versie die BOOTABLE is? Anders heeft t natuurlijk geen zin. Maar dat zou wel raar zijn, anders zou ie gewoon weer naar de OS X partitie gaan springen bij t opstarten. Misschien dat je Windows Cd beschadigd/corrupt is.

Bijdrager
    Epiloque

Hij is Bootable, want ik kan er mijn Windows bak mee installeren (Wat ik niet doe, want ik wil hem op mijn iMac). Hij deed het eerst ook op de iMac, maar hij laat het nu afweten. Hij is ook absoluut niet beschadigd.

Bijdrager
    jl07

De partitie in Mac OSX terug herstellen naar één grote schijf en daarna opnieuw de bootcamp partitie maken. Volgens mij zullen er een aantal bestanden er niet goed opstaan.

Bijdrager
    djmathijs

Nu heb ik denk ik een soortgelijke vraag, ik heb via bootcamp een partitie aangemaakt van 32 GB, echter als ik via boot camp de installatie start en in het blauwe windows scherm zit, staat er dat er 131xxx MB vrij is, dus een partitie van 131 GB.
    Ik heb het nu al 2x geprobeerd met hetzelfde resultaat.

En hoe kom ik weer op Mac OSX, want het is nu onmogelijk om de cd uit te werpen in het installatie proces van windows xp.

Bijdrager
    jaap12

@djmathijs
    Weer opstarten met Mac os X moet je ”opstarten” en dan ”alt” inhouden. Dan zul je Macintosh HD (o.i.d.) en je installatie cd zien. Dan kun je alt gewoon loslaten en Macintosh selecteren.

Ik heb trouwens hetzelde probleem en ik weet ook niet wat ik er aan moet doen.
    Ik hoop dat iemand met de oplossing komt…

mvg Jaap

Bijdrager
    Vinhelper

Ik denk dat je met hetzelfde zit opgescheept als deze twee heren –> http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=157674&postdays=0&postorder=asc&start=0

Oplossing was daar een andere XP-cd proberen, werkt die ook niet, dan weer een andere…enz…

Succes!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.