16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

Bootcamp in Snow Leopard

Dag OMT-ers,

ik heb net leopard op mijn MacBook gezet en vroeg me af of ik nu ook windows vista in 64 Bits kan draaien via bootcamp. kan dat of moet ik toch nog de 32 bits installeren ?

Gr, Victor

Bijdrager
    Gastonw

Ik heb Snow Leopard niet, maar als je Bootcamp Assistent opent, en een partitie aanmaakt, geeft ie op het eind aan welke versies je moet gebruiken. Als je alleen de 32 bit kan gebruiken en als je dat niet wilt kan je gewoon de partitie weer verwijderen.

Trouwens, kan ik via Bootcamp Windows 7 RC draaien?

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

@Gastonw

Dat kan ik heb het draaiend!

Bijdrager
    victor93

hij vraagt bij mij nergens om en zodra hij klaar is met partitioneren zegt hij dat ik een 32 bits verzie nodig heb. hoe kan ik dit dan veranderen naar 64 bit ?

Bijdrager
    Chantal C.
    ”Maurits

@Gastonw

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik krijg windows 7 x64 niet draaiend. Zodra ik boot vanaf de win7 dvd krijg ik een dos scherm met keuze 1 en 2. Vervolgens reageert niks meer. Bij de Win7 x86 DVD heb ik daar geen last van. Voorheen had ik het zelfde met Vista x64.

Bijdrager
    Japsuh

Dan kan het dus niet. Die conclusie kan je dan zelf toch ook wel trekken? :?

Bijdrager
    Pim89
    ”Chantal
    ”Maurits

@Gastonw

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik krijg windows 7 x64 niet draaiend. Zodra ik boot vanaf de win7 dvd krijg ik een dos scherm met keuze 1 en 2. Vervolgens reageert niks meer. Bij de Win7 x86 DVD heb ik daar geen last van. Voorheen had ik het zelfde met Vista x64.

Hij zegt alleen dat hij Windows 7 RC draaiend heeft, niet dat hij 64-bits draaiend heeft. Ik heb ook W7 draaien, maar de 64-bits versie lukte mij ook niet om te installeren.

Bijdrager
    Gadget

De oplossing:

http://jowie.com/blog/post/2008/02/24/Select-CD-ROM-Boot-Type-prompt-while-trying-to-boot-from-Vista-x64-DVD-burnt-from-iso-file.aspx

Als je toch maar 4 GB of minder geheugen in je MAC hebt zou ik de moeite niet nemen.

Bijdrager
    Gastonw
    ”victor93″

hij vraagt bij mij nergens om en zodra hij klaar is met partitioneren zegt hij dat ik een 32 bits verzie nodig heb. hoe kan ik dit dan veranderen naar 64 bit ?

Dat bedoelde ik inderdaad. Je hebt dus een 32bit nodig, 64 kan niet.

Bijdrager
    Nikita

Wat raar. Vista 64 bit wordt gewoon ondersteund. Win7 64 bit heb ik in januari ge├»nstalleerd, ging prima, alleen pikte ‘ie de Vista drivers niet.

Overigens heeft “Boot Camp” hier niks mee te maken. Het enige wat het doet is je schijf partitioneren…

Bijdrager
    Panda

Je kon altijd al de 64 bit versie installeren van zowel vista als windows 7, je hebt enkel wel de goede bootcamp drivers nodig die te vinden zijn op nieuwsgroepen en/of torrents.

Bijdrager
    R-Flow
    ”Nikita”

Wat raar. Vista 64 bit wordt gewoon ondersteund. Win7 64 bit heb ik in januari ge├»nstalleerd, ging prima, alleen pikte ‘ie de Vista drivers niet.

Overigens heeft “Boot Camp” hier niks mee te maken. Het enige wat het doet is je schijf partitioneren…

Volgens mij heeft het ook met je Mac te maken of je de 64-bit versie van Windows kan installeren.

Bijdrager
    Dennis_Ajax

Gek, ik heb net gewoon 64 bit Windows 7 geinstalled. Lukt gewoon. Alleen krijg ik idd wel steeds eerst een DOS scherm.

Bijdrager
    houtappels

64 bits windows 7 werkt op mijn MacBook Pro (model 2009, met snow leopard) perfect. Geen probleem.

Bijdrager
    Nikita
    ”Dennis_Ajax”

Gek, ik heb net gewoon 64 bit Windows 7 geinstalled. Lukt gewoon. Alleen krijg ik idd wel steeds eerst een DOS scherm.

Dat is altijd bij de Windows installatie voordat de grafische omgeving wordt geladen.

@ R-Flow: Ja, da’s waar. Maar alle Core2 Duo Mac’s kunnen dat. Alleen de allereerste Intel Macs vallen daar buiten de boot.

Bijdrager
    RowanW

Grappig. Ik probeerde de drivers van Boot Camp te installeren voor mijn Windows 7 64-bit, krijg ik de melding ‘Boot Camp x64 is unsupported on this computer model’. Dat terwijl ik de laatste 2.93Ghz 24″ versie heb. Heel matig weer. Troep!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.