9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    larreh

Bootcamp i.c.m WinXP, oembios.bin error

Hallo,
    Zojuist was ik bezig om via bootcamp een versie van windows XP te installeren, via een cd.
    Het ging allemaal prima, cd erin, assistent gevolgd, partitie gemaakt (NTFS, 20 gb op mijn harde schijf), en toen met install begonnen.
    Installatie liep vast op 26%, want het lukte niet om het bestand oembios.bin te kopieƫren, en ik was genoodzaakt de installatie af te breken.
    Vervolgens startte mijn macbookpro (13inch,mid 2010) opnieuw op, en probeerde hij windows op te starten, ik kreeg de melding NTLDR (dacht ik) ontbreekt, en druk op ctrl,alt,del om opnieuw op te starten.
    Het probleem was dat ik geen delete knop heb, dus heb ik hem geforceerd afgesloten en opnieuw opgestart, nu start mijn macbook op, maar bij het logo blijft hij hangen, en het icoontje veranderd naar een rondje met een streep erdoor, en naar mapje en wet terug en dat erg snel achter elkaar.
    Nu weet ik niet meer wat ik moet doen..? Opnieuw OS X installeren?:sad:

Inactief
    Anoniem

Gebeurt dat laatste (verbodsbord) bij het opstarten van OS X?

Bijdrager
    Yggdrasil

Heb je OS X Lion of Snow Leopard? Onder OS X Lion werkt Windows XP namelijk niet meer via Boot Camp. Enkel Windows 7/Vista wordt nog ondersteund.

Noot: De ‘delete-knop’ onder Windows Boot Camp is fn+backspace.

Bijdrager
    larreh

Ben inmiddels al een stuk verder, probleem was dat het een oude installatie cd was die ik gebruikte.
    Heb partitie verwijderd, heb een nieuwe versie van de piraten gedownload, en kon die moeiteloos installeren.
    Nu is alles voor elkaar, alleen kan ik geen draadloze verbinding verbinding maken, want xp herkent mijn airport niet..

Bijdrager
    larreh

Oh, lees net in een ander topic dat ik de install dvd erin moet doen en daarvandaan de driver moet halen.
    Ga ik nu proberen.

Bijdrager
    larreh

Het is mij gelukt om windows XP professional te installeren.
    Probleem is nu alleen dat ik geen drivers heb, met als gevolg dat hij mijn superdrive niet ziet,mijn airport niet, en audio niet.
    Volgens meerdere topics op internet moet je nadat je xp geinstalleerd hebt, erna booten vanaf de bijgeleverde installatie disk en dat installeerd bootcamp zelf de drivers.
    Alleen doet hij dat dus niet, heb het al meerdere keren geprobeerd, maar ik kan geen oplossing vinden.

Bijdrager
    larreh

Ik heb gewoon nog Snow leopard, dus dat zou wel moeten kunnen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Je kunt je bericht bewerken door op je avatar te klikken, het pijltje open te klappen en te kiezen voor “bewerk”. Nu heb je vier posts onder elkaar waarvan je ze kon beperken tot twee.;)

Als je Snow Leopard hebt moet je inderdaad nog Windows XP kunnen installeren. Je drivers voor Windows XP staan op de grijze DVD’s die je bij je Mac hebt gekregen. Je stopt de Mac OS X Installation disc in de Mac, opent hem met verkenner en zoekt op de schijf naar ‘bootcamp.exe’. Dan gaat alles vanzelf. Na een herstart van het systeem kun je bluetooth etc. gebruiken.;)

Bijdrager
    larreh

Dat heb ik geprobeerd, maar mijn brander heb ik extern gemaakt en op haar plaats zit een harde schijf.
    Het probleem is nu dat wanneer ik probeer de grijze dvd te openen, dat ik alleen maar een leeg dvd schermpje voor mij zie..
    Hij geeft dus aan dat de DVD leeg is.
    Oh, sorry! bewerk ik mijn berichten voortaan op die manier.

Edit: Gisteren wou dit in ieder geval niet maar vandaag wel! Heb vanmorgen opnieuw WinXP geinstalleerd en nu is het voor elkaar.. Nu wou mijn DVD hem wel lezen, hoewel hij hem niet kon ejecten.. maar!
    Supertof, het is voor elkaar.
    Thanks!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.