18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Kleintje

Bootcamp hulp gezocht….

Tja, dan ga je het forum afzoeken. Waar moet wezen. Bij de Switchers, OSX of Hardware.

Dit is het probleem;

Heb een nagelnieuwe MacPro met 4 HD. De eerste keer dat ik Bootcamp instaleerde deed ik dit per ongeluk over OSX heen. Niet slim. Vooral om dat de instalatie ook nog fout ging. Gelukkig is OSX wel heel snel weer geinstaleerd.

Heb HD 4 genomen en die Dos geformateerd. Nu vraagt Windows bij instalatie naar welke partite. Ook al geef je dat ding een naam mee….dit zie je niet meer terug. Begint boven aan bij H en dan J en zo de laaste is C: Dus ik denk….OSX heeft geen schrijf letters..dit is echt iets uit de Dos tijd dus het zal C wel zijn.

Netjes XP op geinstalleerd. Werkt als een trein….kan alleen niet meer Switchen…

Heb ik waarschijnlijk toch weer over HD 1 geinstalleerd.

Zou natuurlijk een optie om na Bootcamp instalatie drie HD’s er uit te trekken en dan blijft nummer 4 over….

Iemand een idee om dit te tekkelen.

Ik begin nu niet over het gemak van OSX maar dat ziet er toch een stuk beter uit….:D

Bijdrager
    madcat

Het enig wat je moet doen is bootcamp instaleren en dan de C drive selecteren.
    Bij het booten kan je dan op Alt drukken, er komt dan een “selectie menu”

als dit niet komt zou ik maar eens een herinstal + format proberen van Mac Os X en dan bij bootcamp wel de juiste HD selecteren. wat je kan doen is de drive op 10GB partitioneren en dan zoeken naar die schijf.

Bijdrager
    Kleintje

Hee, Ik weet gewoon 100% zeker dat ik c: heb geinstalleerd. Wel grappig dat mijn redenatie juist was. Zal het morgen nog eens proberen. Net 30 minuten Prey gespeeld. Ben helemaal gaar:D

Trusten

Bijdrager
    Kleintje

Volgens mij is het simpeler maar moet het nog testen;

Heb wireles toetsenbord. En die doet het niet bij booten….

Zou het kloppen?

Ga morgen proberen.

Bijdrager
    silvercircle
    ”Kleintje”

Volgens mij is het simpeler maar moet het nog testen;

Heb wireles toetsenbord. En die doet het niet bij booten….

Zou het kloppen?

Ga morgen proberen.

Je kan met een wireless toetsenbord wel de alt toets gebruiken bij het booten.
    Alleen vraag ik mij af hoe je erin geslaagd bent om Windows te installeren met het wireless toetsenbord want dat gaat normaal niet.
    Hoe heb jij ‘C’ dan gekozen?
    Straffe gast 8)

Bijdrager
    Kleintje

Gewoon….het werkte:D

Vanavond maar weer verder pielen. Nu naar het spoorwegmuseum in Utrecht…..

Bijdrager
    Kleintje

Inderdaad….het toetsenbord. Wel jammer. Nu moet ik er maar een toetsenbord naast hebben liggen steeds…

Bijdrager
    Electr0n
    ”Kleintje”

Inderdaad….het toetsenbord. Wel jammer. Nu moet ik er maar een toetsenbord naast hebben liggen steeds…

Windows ziet de Mac os X partities niet.
    Dus als jij van te voren partities hebt aangemaakt, als NTFS of Fat 32, dan ziet hij automatisch dat schijf als C:

Dus waarschijnlijk heb jij het goed gedaan:)

Bijdrager
    Kleintje

Thx….het werkt i.d.d. Alleen dus een toetsenbordje er naast hebben liggen om te kunnen switchen. Jammer dat je niet vanuit Win terug kan switchen….

Bijdrager
    silvercircle
    ”Kleintje”

Thx….het werkt i.d.d. Alleen dus een toetsenbordje er naast hebben liggen om te kunnen switchen. Jammer dat je niet vanuit Win terug kan switchen….

Wat bedoel je eigenlijk met “switchen”?
    Als je de drivers geinstalleerd hebt van boot camp dan kan je ook in windows het controlepaneel startupdisk vinden, net zoals in Mac OS X.

Bovendien kan je wel bij het booten de alt toets van je wireless keyboard inhouden om de opstart partitie te kiezen.
    Alleen is het handig om een gewoon usb keyboard aan te sluiten tijdens de installatie van Windows. Alhoewel, het is mij ook gelukt zonder, wel moet je dan een muis meet draad hebben, keyboard en muis wireless lukt niet.

Bijdrager
    Kleintje

Hi,

Mijn Mac reageert niet op het toetsenbord tijdens opstarten. Dus de alt toets ingedrukt houden geeft geen resultaat. Maar die startupdisk wist ik niet dus dat help alvast.

Ik heb net opnieuw weer mijn bluetooth TB en muis geinstalleerd en dan werkt het weer. Maar is natuurlijk niet ideaal.

Ben wel helemaal gelukkig. Een Mac en PC (ben nu FSX aan het instaleren) in één mooie machine…

Bijdrager
    F0kke
    ”Electr0n”
    ”Kleintje”

Windows ziet de Mac os X partities niet.
    Dus als jij van te voren partities hebt aangemaakt, als NTFS of Fat 32, dan ziet hij automatisch dat schijf als C:

Dus waarschijnlijk heb jij het goed gedaan:)

Wat misschien nog wel een goede tip is: Installeer MacDrive (ff googlen), dit programma maakt het mogelijk om je OSX schijven te benaderen vanuit XP (Staan dan gewoon in de Verkenner). Als je dan een keertje een ISO op je OSX schijf hebt staan die je moet gebruiken in XP kun je die dan gewoon mounten vanuit XP met bijv. Daemon Tools.

Bijdrager
    RiFF

Waarom gebruik je niet gewoon lekker Parallels? Met een MacPro zou dat geen probleem moeten zijn, misschien zelfs niet als je gaat gamen! Ik zou dat eens proberen, ben je waarschijnlijk ook van het toetsenbordprobleem af.

Bijdrager
    Kleintje

Ehhhh, voor een hardcore programma als Flightsim X met alle opties op maximaal? Lijkt me toch niet?

Bijdrager
    silvercircle
    ”Kleintje”

Ehhhh, voor een hardcore programma als Flightsim X met alle opties op maximaal? Lijkt me toch niet?

En? Hoe draait die Flightsim X? Ik gebruik x-plane maar ben toch ook aan het denken om eens te kijken naar FSX.
    Heb jij ooit x-plane gebruikt? Zo ja, welk verschil merk je?

Bijdrager
    silvercircle
    ”RiFF”

Waarom gebruik je niet gewoon lekker Parallels? Met een MacPro zou dat geen probleem moeten zijn, misschien zelfs niet als je gaat gamen! Ik zou dat eens proberen, ben je waarschijnlijk ook van het toetsenbordprobleem af.

Parallels is geen probleem, maar het echte spul draait toch merkelijk sneller en gamen is uitgesloten met Parallels.
    Vanaf versie 3 zou dit gaan veranderen want ze zijn van plan om 3D hardware te gaan ondersteunen.
    Dan wordt het pas echt leuk om een Mac te hebben;-)

Bijdrager
    PietjePuk
    ”silvercircle”

Dan wordt het pas echt leuk om een Mac te hebben;-)

Correctie, NU is het al leuk:wink:

Bijdrager
    F0kke

Als ik jou was zou ik FSX lekker native draaien onder Bootcamp. FSX is en blijft een superzware simulator die je zelfs op je MacPro niet volluit zal kunnen draaien. Maar het wordt natuurlijk pas interessant wanneer we onder Bootcamp én de nieuwe Parallels 3DMark kunnen gaan draaien om te kijken wat het nu echt scheelt qua performance.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.