12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    DouweM

BootCamp, hoe?

Hallo OMT,

Ik ga een MacBook kopen, waarschijnlijk rond de 14de, maar ik vroeg me wat af over BootCamp:
    Moet je een legitieme Windows XP hebben, of is een herstel-disk van mijn huidige XP-laptop ook goed?
    (Kan Vista ook gewoon?)
    Moet de XP-disk SP2 bevatten, of kan die op de een of andere manier later worden geïnstalleerd?
    Kun je vanuit Windows de Mac OS X schijf accessen?

Misschien weten jullie het?

Bijdrager
    iDelano

Je kan gebruiken:

1. legale: Xp vanaf SP2, en Windows Vista
    2. kan ook herstel disk zijn
    3. Je disk kan je bereiken vanuit Mac Os X, want hij staat op je bureaublad

Succes!

Edit: verkeerd gelezen, het is andersom, je kan je Windows Disk zien vanuit Mac os x

Bijdrager
    Nikita

Je moet en volledige versie hebben van XP SP2 of Vista. In Windows zou je MacDrive moeten installeren om een OS X partitie te kunnen lezen.

Bijdrager
    Donnie Darko

Windows kan geïnstalleerd worden met Bootcamp van Apple of andere programma’s zoals:

VMWare: http://www.vmware.com/products/fusion/

VirtualBox: http://www.virtualbox.org/

Parallels Desktop: http://www.parallels.com/products/desktop/

Info: Parallels of VMWare? Walt Mossberg weet het!.

Bijdrager
    DouweM

Donnie;
    Ik wil het echt installeren, met Bootcamp, niet in een layer (om het zo maar even te noemen).

De rest;
    Dankje voor jullie antwoorden:)

Nog een vraagje ;): Zorgt Mac voor de installatie (dat lijkt me de makkelijkste manier om de drivers voor oa Airport te installeren), of moet je net als op een Windows-bak zelf de installatie doorlopen?

Bijdrager
    Nikita

Nadat je Windows hebt geïnstalleerd, kan je via de installatie DVD van je Mac de drivers voor Windows installeren. Lees voor je begint trouwens de handleiding van Boot Camp (via het Boot Camp Hulpprogramma op je Mac)

Bijdrager
    sven-
    Bijdrager
    DouweM

Danke schön:) Reading as we speak;)

Bijdrager
    MouseMighty

:? Moeten er nu 5 mensen iets roepen, een 6e met een handleiding link komen die je zelf op de Apple site ook wel had kunnen vinden? Halve switcher forum staat vol met de Bootcamp meuk. Overigens kan je nu de handleiding wel lezen maar zonder Mac heb je er niet veel aan :P

Bijdrager
    sypie
    ”DouweM”

Ik ga een MacBook kopen, waarschijnlijk rond de 14de,

Ik zou nog even wachten. Op de 14 staat een Apple evenement gepland waar nieuwe producten aangekondigd gaan worden volgens bekende bronnen. Binnen een paar weken daarna arriveren de producten in Nederland als het meezit.

Bijdrager
    DouweM

MouseMighty;
    Ik had wel op het forum gezocht, maar met ‘BootCamp’ kreeg ik toch iets te veel… Op Apple heb ik inderdaad niet goed gezocht, shame on me. En ik heb idd nog geen Mac, maar ik vind het wel handig van te voren te weten wat ik nodig heb, en hoe het gaat.

Sypie;
    Jup, I know.

Bijdrager
    MouseMighty
    ”sypie”

Op de 14 staat een Apple evenement gepland waar nieuwe producten aangekondigd gaan worden volgens bekende bronnen.

Ik zou er geen rekening mee houden met dat event op de 14e. Apple stuurt de uitnodigingen meestal een week van te voren (ivm boeken vluchten/hotels). Ik heb er nog geen gezien, ook niet bij de bekende bronnen. Het kan natuurlijk een stille update worden/zijn maar dat denk ik niet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.