13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Fireman

[bootcamp] Geen install mogelijk van win 7 of 8 op nieuwe Mac?

Als je als student of medewerker van een school of instelling een nieuwe Mac koopt en de daarbij behorende windows versie wilt installeren via de Bootcamp, is het dan mogelijk om die te installeren?

Nu heb ik toevallig zo’n nieuwe Mac mini en wil daar via bootcamp windows 7 upgrade op installeren ( 64 bit ) ( origineel verkregen via http://www.slim.nl ) Want bootcamp 5 ondersteunt enkel 64 bit voor windows in dit geval. Een oudere complete versie van XP bijvoorbeeld is er niet bij omdat die niet ondersteund wordt.

Is het mogelijk om toch de upgrade versie te installeren? Heeft iemand daar ervaring mee? Zo ja, wat moet je doen?

Bijdrager
    dahar

een upgrade vereist een oudere windows installatie.
    je hebt windows 7 upgrade, dus die moet je installeren over een bestaande windows installatie.
    succes.

Bijdrager
    Fireman
    dahar op 14 juni 2013

een upgrade vereist een oudere windows installatie.
    je hebt windows 7 upgrade, dus die moet je installeren over een bestaande windows installatie.
    succes.

Maar een eerdere versie installeren is niet mogelijk omdat die niet ondersteund worden door bootcamp 5:(

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De enige oplossing gaat zijn om een versie van Windows te installeren die hij wel pakt.

Maar móét je persé via Boot Camp werken? Als je niets hoeft te doen dat de volledige kracht van de computer vereist, kun je het waarschijnlijk ook in een virtualisatieprogramma doen — dan draai je Windows onder OS X, in plaats van naast OS X, en hoef je onder andere niet de hele computer opnieuw op te starten om van besturingssysteem te wisselen. Als je bijvoorbeeld VirtualBox downloadt en daar je Windows XP in installeert, kun je daarna je Windows 7 upgrade er overheen zetten.

Bijdrager
    Fireman

Met die virtual dingen heb ik minder prettige ervaringen. Ik heb dan VMware en parallels gebruikt.

Maar dat virtualbox moet werken?

Bijdrager
    Fireman

Ik neem aan dat ik een van onderstaande moet hebben?

1. VirtualBox 4.2.12 for Windows hosts x86/amd64
    2. VirtualBox 4.2.12 for OS X hosts x86/amd64
    3. VirtualBox 4.2.12 for Linux hosts
    4. VirtualBox 4.2.12 for Solaris hosts x86/amd64

Welke moet ik hebben om op mijn systeem te installeren? ( 2 denk ik )

Bijdrager
    FloorvN

windows upgrade kan je wel een schone install mee uitvoeren.. !
    via een omweg is dat dan ook mogelijk deze te activeren…
    Ik weet dat het mogelijk is, zelf echter geen ervaring mee !

google het eens !

Bijdrager
    Fireman

Ben die virtual box nu aan het proberen en ben nu bezig met windows 7 er op. Je moet dan clean install kiezen en niet de upgrade. Al je gegevens worden dan op nieuw ingesteld ( is ook de bedoeling en het kan niet anders )

Wordt vervolgd…

Bijdrager
    Fireman

Heb windows 7 er op staan, maar nu is het scherm heel klein. Hoe kan ik de virtualbox mijn hele scherm laten vullen?

Bijdrager
    Fireman

Zie hier het scherm van de virtualbox. Die blijft ook die grootte.

Bijdrager
    JohnH
    Fireman op 14 juni 2013

Is het mogelijk om toch de upgrade versie te installeren? Heeft iemand daar ervaring mee? Zo ja, wat moet je doen?

Probeer van iemand een DVD met de volledige versie te lenen.
    Je kunt tijdens de installatie gewoon de Key van je eigen upgrade versie invoeren.

Bijdrager
    Fireman

Dat ge-emmer met die virtuele boxen vind ik niets.

Ik wil toch dat bootcamp gaan uitproberen.

Ik krijg van de week een nieuwe DVD en ga het uitproberen.

Iemand ervaring met virtuele boxen en de bootcamp. Welke manco’s kan ik verwachten bij de bootcamp? Of is dat net zoals op een “echt” windows systeem?

Bijdrager
    Fireman

OK, ik heb een nieuwe DVD van windows 7 (64 bit) upgrade. Hoe maak ik hier een ISO van?

Het zal werken omdat je de keuze krijgt om te upgrade of een totaal nieuw systeem installeren van windows.

Bootcamp werkt dus bijna helemaal. De partitie wordt aangemaakt maar de installatie van windows, vanaf een externe DVD speler omdat ik een mac mini heb welke zonder DVD drive is, start niet op. “no boot file”

Nu moet ik zo’n start-up stick maken en dan wordt er om een ISI bestand van de installatie DVD van windows 7 gevraagd. Hoe kom ik daar aan? Of wat kan ik nog beter doen zonder dit gebeuren van ISO file?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.