4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ydg

BootCamp gebruiken met externe CD lezer

Beste lezers,

Ik heb een probleem met het installeren van Windows XP via BootCamp op mijn MacBook (13 inch, 4 jaar oud inmiddels, 1.8Ghz). Mijn interne cd-drive werkt niet meer zoals het zou moeten, maar het lukt mij ook niet om met een externe usb-cdlezer Windows XP via BootCamp te installeren. Kan iemand mij helpen, of moet ik gewoon een nieuwe interne cd-drive kopen, die 150 euro kost?

Bijdrager
    uos4u

Had zelf ook problemen met de interne cd-speler bij upgrade van OSX 10.5 naar 10.6. Opgelost dmv externe CD-speler.
    Je hoeft Windows niet via boorcamp te installeren. Kies in bootcamp voor “later installeren”. Herstart de Mac, terwijl je de alt-knop ingedrukt houdt. Je kunt dan als opstartschijf voor de XP-installetie schijf kiezen. Zorg er bij herstarts wel voor, dat je weer de externe CD speler kiest.

Bijdrager
    ydg

Oke, bedankt voor de reactie. Maar het is me uiteindelijk toch gelukt om Windows zonder externe lezer te installeren. Mijn interne lezer deed het, puur toeval. Maar nu is hij volgens mij echt naar de Filistijnen.

Bijdrager
    uos4u

Sorry

Boot van Bootable CD (win XP, win7 enterprise, GParted) gaat NIET, alleen boot van DVD Mac-upgrade blijkt bij nader inzien mogelijk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.