2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Inge

Bootcamp: Foutmelding bij installatie windows 7 (64)

Nu mijn laptop is verrijkt met een SSD moet hij opnieuw worden gebootcampt. De laatste keer dat ik dat proces heb doorlopen was iets minder dan vier jaar geleden, dus enige ervaring van toen is grotendeels vergeten en ik ben vanmiddag vol frisse moed opnieuw begonnen.

Ik heb Apple’s instructies opgevolgd en het ging aanvankelijk goed; hij sloot op een gegeven moment af om opnieuw op te starten, Windows kwam in beeld, hij vroeg me waar ik het wilde installeren, die partitie moest ik even formatteren, maar toen begon hij ook. So far so great.
    Echter, op een bepaald punt ging het mis. Op een zwart scherm kreeg ik de foutmelding: “Kan Windows niet opstarten, dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente wijziging in hardware of software.”

Hij vroeg om de installatieschijf, en die had ik dus die deed ik er maar in, een beetje ten einde raad.
    Lang verhaal kort: het werkte niet. Meerdere keren liep hij vast tot het punt waarbij ik niets kon doen behalve de powerknop ingedrukt houden en het nogmaals proberen. De mogelijkheid om opnieuw op te starten zoals het scherm instrueerde was er namelijk niet.

Uiteindelijk heb ik hem maar nogmaals overnieuw gestart en ben ik naar de OSX partitie gegaan, die gelukkig helemaal okay was – waar ik toch ook nog heel even voor vreesde – en nu ben ik hier.

Is er hier wellicht iemand die dit probleem ook heeft gehad en opgelost of anderszins weet hoe ik dit kan oplossen? Ik ben een beetje ten einde raad.
    Als er nog meer informatie nodig is om meer inzicht in mijn probleem te krijgen hoor ik het graag.

Bijdrager
    makasa

Ik neem aan dat een een backup hebt van OSX. Dan hoef je niets te vrezen toch. J kan eens een andere installatie dvd gebruiken of een kopie maken van de bestaande. Heb ik ook eens gehad en een kopie werkte wel. Vraag niet waarom.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.