8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    rickvdberg

Bootcamp faalt

Hallo!

Sinds dit weekend ben ik bezig om Windows naast Yosemite te installeren. Gaat om een Macbook pro met 1 SSD van 128GB en een HDD van 500GB. Op deze eerste schijf wil ik ook Windows draaien. Heb nog ruim 80GB aan vrije data, en wil ong. 20GB gebruiken voor een Windows partitie.

Heb een opstart USB gemaakt met Windows 7 er op. De drivers downloaden e.d. lukt allemaal, maar zodra ik een partitie wil maken krijg ik een foutmelding. Waar ik niks mee kan. Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?

Bijdrager
    rickvdberg

Excuus, ik zie nu dat het maar 40GB is 8-O… Maar alsnog moet dit genoeg zijn.

Bijdrager
    SunKeeper

Volgens mij kan Windows alleen op de harde schijf worden gezet.

I.i.g. bij een Fusion Drive is dat wel zo. Correct me if I’m wrong.

Bijdrager
    wouter57

Mac mini 2012 met Yosemite op het eerste (hooft) Apple ID parallels met windows en op mijn 2e Apple ID parallels met Ubuntu. Beide virtual systemen zijn dan wel niet echt snel maar er is mee te werken. Door mission control recht onder in te stellen heb ik windows en OSX in handbereik. Misschien een idee voor u.

Bijdrager
    Usain

He Rick,

Jij hebt vast lopen kutten met de Yosemite Developer Previews.
    Nu is je ssd een logical volume group en kan je niet partioneren. Als je dit wilt fixen moet je het even zeggen want dan schrijf ik wel een handleiding. Het is nogal veel werk namelijk…

@sunkeeper, I correct you, tuurlijk kan je bootcampen op een ssd. Maar Rick is stout geweest en heeft lopen rommelen met developer previews.

Bijdrager
    Usain
    1. Backup al je data
    2. Zorg dat er geen externe schijven in je mac zitten
    3. Herstart in internet recovery modus. (alt, cmd, R ingedrukt houden tijdens opstarten)
    4. Start Terminal vanuit de menubar/hulpprogramma’s
    5. Typ het volgende in:

diskutil cs list

6. Kopieer het nummer van de logical volume group (LVG)
    7. Doe dan het volgende in Terminal.

diskutil cs delete GEKOPIEERDE NUMMER

8. Sluit dan Terminal.
    9. In het scherm dat opent kies je schijfhulpprogramma en dan formateer, partitioneer of hernoem de schijf. Kies 1 partitie, Mac OS Extended (Journaled) en GUID partition table (bij de meer opties). Sluit schijfhulpprogramma daarna af.
    10. Herinstalleer Mac OS X op de nieuw aangemaakte partitie.
    11. Eenmaal geïnstalleerd kan jij je data weer terug zetten en bootcamp installeren als je dat wilt.

Bij stap 3 wel in die internet recovery starten want in normale recovery kan je de LVG niet verwijderen.

Bijdrager
    rickvdberg

Jij hebt vast lopen kutten met de Yosemite Developer Previews.

Met wattes?

Bijdrager
    rickvdberg

@usain,
    Ik heb gewoon deze versie uit de App Store. Als update..? Kan ik alsnog jouw stappenplan uitvoeren?
    Inmiddels ben ik er achter dat er een fout in de SSD zat die niet via schijfhulpprogramma kon worden hersteld dit heb ik via cmd+R opstarten etc. verholpen. Vanavond weer proberen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.