15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    excel20

Bootcamp Extern

Hallo mensen.

Ik sta op het punt te switchen :innocent: , maar toch ook nog windows draaien via Bootcamp. Ik wil graag een :apple: MacBook kopen. Nou hoorde ik Jan-David in OMT #59 zeggen dat je windows nu ook op een externe schijf instaleren, of een partitie daarvan. Nou is de MacBook een laptop, en ik zal niet altijd de externe schijf meenemen als ik met mijn laptop aan de wandel ga.

Zijn er al mensen die WinXP op een externe schijf hebben geinstaleerd, en dan een keer hun mac hebben opgestart zonder die schijf? Werkt zoiets gewoon?

Bijdrager
    Fostar82

Allereerst; je maakt een uitstekende keuze!!!:D
    Ik heb geen ervaring met winxp op een externe harde schijf, maar als ik de option key ingedrukt houdt bij het opstarten is het duidelijjk dat ie zoekt naar mogelijke opstartmanieren. Heb je er een bootable cd inzitten dan vind ie die namelijk ook.
    Dus ik denk dat ie de schijf gewoon niet vind als hij er niet aanzit en wel als ie er wel aanzit.
    Maar waarom zou je windows niet gewoon op je interne schijf zetten. Dan heb je ten alle tijden de mogelijkheid om windows op te starten mocht dat nodig zijn. Installeer daarbij de nodige programma’s en gebruik de externe harde schijf voor opslag van al het andere… Bestanden/films/muziek enz.

Bijdrager
    ragoooon

Zorg er wel voor dat je externe schijf snel genoeg is. Anders zal windows xp maar traag gaan.

Bijdrager
    excel20
    ”Fostar82″

Allereerst; je maakt een uitstekende keuze!!!:D

Dank je:wink:

”Fostar82″

Ik heb geen ervaring met winxp op een externe harde schijf, maar als ik de option key ingedrukt houdt bij het opstarten is het duidelijjk dat ie zoekt naar mogelijke opstartmanieren. Heb je er een bootable cd inzitten dan vind ie die namelijk ook.
    Dus ik denk dat ie de schijf gewoon niet vind als hij er niet aanzit en wel als ie er wel aanzit.

Kan iemand dit bevestigen?