3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    iKnijff

[Opgelost] Bootcamp err0r

Yoo,

Ik zal me even kort introduceren aangezien ik hier nieuw ben. Ik ben Jelle en ik ben 24 jaar. Ik studeer nog en ik ben woonachtig in het boerendorpje Ter Aar. Sinds kort heb ik een MacBook Pro en ik ben dus nog een erg onervaren gebruiker.

Ik weet dat een Mac niet is gemaakt om te gamen, toch vind ik het leuk om af en toe een game te kunnen spelen. Games als League of Legends, CS: Global Offensive en Modern Warfare 2 moeten naar mijn mening prima kunnen draaien op deze Mac.

Om dat te kunnen realiseren ben ik met Bootcamp aan de slag gegaan. Het programma spreekt voor zich en de bootable USB stick creëren leek in eerste instantie geen probleem te vormen. Totdat hij echter ging rebooten, toen bleef hij hangen bij: ”no bootable device insert boot disk and press any key.” Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom maar niet voorbij dat scherm. Ik las ergens dat een andere USB stick zou kunnen werken. Ik ben dus met verschillende USB sticks aan de slag gegaan, maar zelfs dat heeft niet tot een oplossing geleid.

Een maat van me had nog een bootable USB stick liggen die in Windows was gemaakt. Tot mijn grote verbazing lukte het installeren toen in één keer. Enige nadeel was, naja is, dat ik veel drivers mis voor de hardware van m’n Mac. Ik gok dat Bootcamp er normaal voor zorgt dat deze aanwezig zijn. Maar omdat deze USB stick dus niet gemaakt is met behulp van Bootcamp, ontbreken deze.

Het is zelfs zo erg dat m’n netwerkkaart in Windows niet aanstaat (of in ieder geval geen driver heeft), updaten via internet is dus geen optie. Ik heb al gezocht naar downloadbare drivers, maar tot op heden heb ik spijtig genoeg geen succes gehad.

Is er hier misschien iemand die eerder met dit bijltje heeft gehakt? Is het überhaupt mogelijk om drivers te downloaden en deze via een USB stick toe te voegen aan Windows? Of is het een verloren zaak en moet ik Windows verwijderen en het opnieuw blijven proberen totdat het met Bootcamp lukt?

Alvast heel erg bedankt voor jullie input.

Oplossing

madcat op 14 juni 2013

Als je onder osx boot, kan je de drivers op een usb stick laten zetten via bootcamp
    een alternatief is ze downloaden vanaf apple.com http://support.apple.com/kb/DL1638?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    madcat

Als je onder osx boot, kan je de drivers op een usb stick laten zetten via bootcamp
    een alternatief is ze downloaden vanaf apple.com http://support.apple.com/kb/DL1638?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    iKnijff

Oh, dat is veel simpeler dan ik had verwacht. Ik ga het vanavond gelijk proberen.

Heel erg bedankt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.