11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    thecinemashow

BootCamp en Windows XP installeren

Hallo iedereen.

Mijn zus heeft een nieuwe MacBook gekocht. Voor één enkel programma heeft zij Windows XP nodig.
    Nu hebben wij al verschillende malen geprobeerd Windows XP Professional SP2 te installeren maar het lukt niet.

We hebben nu ook geprobeerd met de laatste versie van BootCamp te installeren die enkele weken geleden uitgekomen is.

De installatie van Windows start.

Na een tijdje kom ik terecht in een scherm dat zegt:

Welkom bij Windows setup
    > druk op ENTER als u XP wil installeren
    > druk op R als u een Windows XP installatie wil herstellen
    > druk op F3 als u Setup wil afsluiten zonder XP te installeren.

Maar éénmaal in dit venster mag je op gelijk welke toets van het toetsenbord drukken; er gebeurt niets… je zit volledig vast
    Het enige wat we dan kunnen doen is de MacBook herstarten door de aan/uit toets ingedrukt te houden.

Weet hier iemand raad mee?:?

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarom 4 keer hetzelfde?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Het staat in de handleiding: even een extern USB-toetsenbord aansluiten en gaan met die installatiebanaan! Als Windows er adn opstaat nog even de driver cd draaien en alles zou moeten werken.

Bijdrager
    Aeschere

Is het niet handiger om parallels te installeren? Hiermee kan snel tussen windows en osx worden geschakeld en kunnen bestanden ook makkeijk worden uitgewisseld. Als windows maar voor 1 programma gebruikt gaat worden is parallels waarschijnlijk wel een uitkomst.

Bijdrager
    Electr0n

Let op:
    Start bootcamp utility
    Klik op Windows installeren (iets in die trant, dacht tweede optie)
    en voila toetsenbord en muis werken weer.

Bijdrager
    thecinemashow

Hebben wij ook al geprobeerd, met een extern usb keyboard maar lukt niet.
    Toch raar… je moet gewoon een selectie maken om verder te gaan.

Er moeten toch nog mensen zijn die al met BootCamp gewerkt hebben? :sealed:

Bijdrager
    www.project-euh.com

Die zijn er ook. En die hadden geen probleem met een extern toetsenbord, gewoon even van mijn powermac geleend en toen kon ik gewoon verder…

Bijdrager
    bassmac

Heb bootcamp pas een keer geïnstalleerd, xp wel vaker.
    Zit het probleem niet in het bootcamp traject? Ik vond het verwarrend om de juiste partitie te kiezen, moest even goed kijken hoe groot de partitie was waar XP op moest.
    Probeer dat gedeelte nog eens?

ps. Parallels installeren is ook een hoop hocus pocus. Het is me gelukt, geen idee hoe, maar goed. Kan het alleen voor explorer gebruiken, en kan het er ook niet echt meer afkrijgen…
    maar succes

edit typo

Bijdrager
    Hain

Hallo,

Heb ook Bootcamp versie 1.2 geinstalleerd en daarna window xp pro. Alles liep zonder enige problemen op mijn Macbook Pro. Schijf voor window gepationeerd op 32gb. Had gewoon een muis met draadje gebruikt tijdens het hele proces. Hoeveel HD schijven had je voorheen voordat je xp ging installeren? Ik had maar 1 HD Mac schijf 160 gb en Bootcamp geinstalleerd. Verder deed Bootcamp alles om window xp pro te installeren op mijn gepationeerde schijf van 32gb. Ik switch nu met de Alt toets bij het opstarten welke besturingsysteem ik eerst wil opstarten. Zoals ik al eerder aangaf, beiden werken zonder enig problemen ( nog wel ) op mijn mac.

MvG,

Hain

Macbook pro>2.33 GHz Intel Core 2 Duo>2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM>160 HD schijf

Bijdrager
    kevlar

In de apple manual zie je hoe je moet installeeren http://www.apple.com/nl/macosx/bootcamp/
    klik dan op: installatiehandleiding

Welkom bij Windows setup
    > druk op ENTER als u XP wil installeren
    > druk op ENTER
    > kies C: als je iets andres kiest word je hel mac os x gewist!
    > druk op snel formateeren (anders duurt het heel lang.
    > er worden bestanden gekopieerd.
    > daarna start de computer opnieuw op wacht op dat de het blauwe scherm.
    [/url]

Bijdrager
    Hain

Precies:|
    Ik had de handleiding uitgeprint en rustig alles goed doorgenomen voordat ik Bootcamp en Window xp ging installeren. Aanwijzingen van Kevlar is correct. Let wel: window xp op C schijf installeren.
    Succes:roll:

MvG,

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.