9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    LefkasRuud

Bootcamp en update naar Mojave

Blijft mijn Bootcamp parttime met Windows 10 behouden na een update van High Sierra naar Mojave?

Moderator
    Night

Normaal gesproken wel. Toch blijft het raadzaam om – naast macOS – ook van je Windows partitie een backup te maken.

Bijdrager
    Maarten2015

Op dezelfde externe ssd als waar de mac back up op staat?

Bijdrager
    Maarten2015

Ik dacht eigenlijk dat met  Time machine alles werd gebackupt wat zich op de Mac bevindt..

Bijdrager
    Saaihead

In principe kies je natuurlijk zelf de partitie waar de update wordt geinstalleerd. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat mijn Bootcamp partitie gewist werd. Ik had wel tijdens de upgrade van Mojave naar Catalina het probleem dat ik mijn partitie moest updaten naar APFS en aangezien de schijf in MBR was ingedeeld kon dit niet. (hier stond ook mijn Bootcamp partitie op, vandaar) Maar dan kan de setup gewoon niet verder. Maar Mojave kan nog wel op een MBR geinstalleerd worden, dus ik kan me niet voorstellen dat je hiermee problemen gaat krijgen. Ik heb dit opgelost met een extra SSD, dan zit je sowieso veilig. Maar goed, zoals hierboven wordt gezegd, een backup is altijd wijs om te maken.

Moderator
    Night

Maarten2015 op 25 oktober 2019 om 16:30

Ik dacht eigenlijk dat met  Time machine alles werd gebackupt wat zich op de Mac bevindt..

Nee. Alleen de partities die voor de Mac toegankelijk zijn (en je zelf niet hebt aangegeven dat deze disk niet moeten worden meegenomen in de backup).

Bijdrager
    Maarten2015

Oh. Dank.

Hoe back up ik dan wél de partite met Windows? Op een tweede externe SSD die anders is geformateerd dan de ssd waarop ik de Mac mini (2018) back up? En niet met of wel met Time machine?

Misschien is dit eigenlijk een nieuw ‘topic’.

Bijdrager
    LefkasRuud

Nu is mijn volgende vraag naar aanleiding van het advies om een back up te maken van de Bootcamp de volgende.

Er wordt geadviseerd die te maken op een externe SSD. Ik heb meerder externe HDD’s van meerdere TB’s die alleen maar voor back up van bestanden zijn. Denk aan foto’s en video bestanden. Ik mag toch aannemen dat dat ook voldoende is om daar een back up op te zetten.

Bijdrager
    JJmac

En hoe is dat afgelopen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.