6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    JJmac

BootCamp dualboot

Wij hebben voor school Windows nodig, we hadden nog een MacBook liggen en hebben daar Bootcamp met Windows op gezet, is er misschien een tool voor de opstart zodat je gewoon kan kiezen tussen beide systemen en dat hij weet welk netwerk het moet nemen.

Macbook 15 mid 2014 2,2 i7 16Gb

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  JJmac.

Moderator
    Night

Dat is met één toets, de ⌥ (alt/option) toets, te regelen. Als je je MacBook herstart, houdt deze toets dan gelijk ingedrukt totdat je iets, wat lijkt op het onderstaande plaatje, ziet. Dan kan je de ⌥ toets loslaten. Kies voor de disk waarvan je wil opstarten en klaar is Klara.

Netwerkinstellingen kies je binnen het gebruikte OS en die staan los van elkaar. Je kan dus in Windows de netwerkinstellingen van je school instellen en in macOS die van je thuis. Ze zullen elkaar niet bijten.

Meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT208123

Bijdrager
    JJmac

Ja dat met de Alt toets was al helder, ik had gehoopt dat er een programma was om zelf de opstart te mogen kiezen, door de ssd schijf gaat het zo snel dat we vergeten de Alt in te drukken, daar komt bij dat we dit ook niet gewend zijn.

Bijdrager
    lord anubis

Ga naar Instellingen > Opstartschijf

Even sleutelhanger aan klikken – een administrator account invullen incl pasw.

Dan de juiste partitie kiezen. Sleutel hanger dicht. Herstarten.

Zou dat moeten onthouden.

HTH

L.A.

Bijdrager
    JJmac

Dat is niet wat ik allemaal bedoel, hou het voorlopig wel bij de Alt toets.

Bijdrager
    lord anubis

<p class=”cite”>JJmac op 30 juni 2019 om 08:58</p>
    ik had gehoopt dat er een programma was om zelf de opstart te mogen kiezen

Dan begrijp ik je probleem niet. Je instellingen app doet dat voor je. Omschrijf dan wat je wel bedoeld.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.