8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Dr Mudd

Bootcamp: de opstartschijf kan niet in partities worden verd

Ik heb Bootcamp Beta 1.1 geinstalleerd. Als ik het programma start, volgt de melding: de opstartschijf kan niet in partities worden verdeeld of worden hersteld als één partitie. Volgens Apple dox moet je als je deze melding krijgt starten van CD-ROM, Schijf EHBO draaien, alles controleren en herstellen, controleren of Journaling aanstaat en dan opnieuw proberen. Dit heb ik allemaal gedaan, maar zodra ik Bootcamp herstart verschijnt de melding opnieuw. Ik heb een hele gewone iMac zonder extra partities of andere ongein. Straight out of the box. Iemand een oplossing??

Bijdrager
    boerke

Je hebt bootcamp wel volledig geinstalleerd?(+windows install)
    dan heb je toch een aparte windows partitie?
    (bij opstart 2 HD’s op de desktop)

zoniet…iets fout gedaan…………….

Als hij blijft pruttelen, en je wilt echt bootcamp. format…!

(parallels = trouwens een stuk vriendelijker, voor de af en toe gebruiker)

(overigens nog geen probleem gehad met bootcamp, wel weer snel gewist trouwens)

Bijdrager
    Steff

Nee hij moet Windows nog gaan installeren maar BootCamp krijgt de partitie voor Windows niet aangemaakt. Toch Dr Mudd? Update iig je systeem even naar 10.4.7.

Misschien dat daar de bekende firmware update meekomt die je nodig hebt voor BootCamp.

Bijdrager
    cocoia
    ”boerke”

Erm, Parallels is niet ‘vriendelijker’ dan Boot Camp. Wat is er nou gebruikersonvriendelijk aan nog een keer opstarten? Ik vindt het eerder een drempel om mensen uit te leggen wat virtualisatie is en wat daarvoor nodig is.

Nou ja, ik heb dit probleem ook, en het heeft te maken met wat ‘flags’ op je GUID Partitie Scheme. Ik heb dit echter pas gekregen, nadat ik een BC parititie weer ‘merge-de’ met de OSX partitie. Nu heeft hij een ‘entry’ in de GUID Table gemaakt met iets van ‘hf+_merged_fs’ en kan er blijkbaar niks meer mee. Ik heb dan nog het geluk, grote NAS boxen te hebben om op te backuppen, want helaas heeft OS X gelijk; je moet alles eraf halen, formatteren in Disk Utility op de Installatiedisk en het dan proberen :/.

Een voordeel; als hij zo, out-of-the-box is, kun je gelijk die 6 gig (zoiets was dat toch?) aan talenpakketen en onnodige iLife software deselecteren bij de herinstallatie van OS X ;).

Bijdrager
    Floris De Munck
    ”cocoia”

Een voordeel; als hij zo, out-of-the-box is, kun je gelijk die 6 gig (zoiets was dat toch?) aan talenpakketen en onnodige iLife software deselecteren bij de herinstallatie van OS X ;).

Is het echt zoveel?
    Dan lijkt het me wel de moeite om dit te doen. (Wel eerst eens kijken welke programma’s ik (niet) nodig heb.)
    Werkt dit zoals met Windows? Gewoon je CD insteken en je bent vetrokken?

Bijdrager
    Steff
    ”Floris

Is het echt zoveel?
    Dan lijkt het me wel de moeite om dit te doen. (Wel eerst eens kijken welke programma’s ik (niet) nodig heb.)
    Werkt dit zoals met Windows? Gewoon je CD insteken en je bent vetrokken?

Het is wel aardig wat. Scheelde hier ook flink wat GB’s.
    CD erin .. Mac opstarten met de C ingedrukt en je komt in het installatiemenu.

Bijdrager
    Dr Mudd
    ”boerke”

Je hebt bootcamp wel volledig geinstalleerd?(+windows install)
    dan heb je toch een aparte windows partitie?

Bedankt voor alle reacties. Het probleem (Bootcamp Assistent geeft foutmelding tijdens installatie) vloeide voort uit het volgende:
    De HD van mijn iMac maakte een paar maanden geleden lawaai en is toen (onder garantie) vervangen door een Apple Service Centre. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de nieuwe HD was gepartitioneed volgens Apple Partition in plaats van GUID. Bootcamp draait alleen op GUID gepartitioneerde schijven. Ik heb het Service Centre hierop aangesproken maar helaas zijn ze niet zo sportief om hun fout te erkennen…

Bootcamp draait als een zonnetje; ik ben eindelijk in staat een paar sims te draaien die voor Mac niet verkrijgbaar zijn.

De reden om geen Parallels te gebruiken is dat Bootcamp/Windows de processor direct aanspreekt, en dat Parallers/Windows wordt geëmuleerd.

Moderator
    unSOUND
    ”Floris

Dan lijkt het me wel de moeite om dit te doen. Werkt dit zoals met Windows? Gewoon je CD insteken en je bent vetrokken?

Lees dit topic eens door… :wink:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=79272

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.