16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Goldenmonkey

Bootcamp | Blijf de fout krijgen USB-schijf kan niet worden aangemaakt

Beste Leden,

Ik ben al een paar uur bezig om windows op mijn Mac te krijgen voor Overwatch.

Nu is het probleem dat ik de volgende melding bij krijgen:

postimage

Ik heb de Windows 8 ISO van de Microsoft website gedownload en de USB in Windows als Fat, Fat32, FATEX geformatteerd, maar niets lijkt te helpen. Ook het formatteren in mijn MAC heeft niet het gewenste resultaat. Wie kan mij hier mee helpen?

Groeten Levi

Bijdrager
    McPim

Gebruik je een USB 3.0 schijf? Zo ja dan zou dat het probleem kunnen zijn. Probeer dan een USB 2.0 stick.

Bijdrager
    Goldenmonkey

Ik heb net een 3.0 USB stick gekocht en in eerste instantie gebruikte ik een 2.0 USB-stick.

Bijdrager
    McPim

Ok, dan dit: is je Windows ISO nog ‘gemount’ als je de BootCamp assistent start? Dat moet namelijk niet, dus die eerst ‘ejecten’.

Bijdrager
    Goldenmonkey

Ik neem aan van niet. Dit is het bestand welke ik gebruik:

http://pho.to/AGapx

Bedankt voor je snelle reactie.

Bijdrager
    McPim

‘Ik neem aan van niet’ klinkt alsof je niet helemaal weet wat ik bedoel.. Kijk hier eens, je moet zeker weten dat het Windows ISO bestand NIET te zien is als disk op je desktop, of in Disk Utility. Dan pas beginnen met de BootCamp assistent.

Bijdrager
    McPim

..ik zie op je plaatjes (thanks) in je Finder onder ‘Apparaten’ een schijf staan met de naam ‘Untitled’. Daar staat je Windows ISO op. Is dit een externe schijf? Verplaats het windows.iso bestand eens naar een map op je Mac (Documenten bijvoorbeeld), ‘eject’ daarna de schijf ‘Untitled’ (op het uitwerp symbool rechts naast ‘Untitled’ klikken) en probeer de BootCamp assistent dan nog eens, selecteer het ISO bestand dan uit de map op je Mac waar je het neergezet hebt.

Bijdrager
    Goldenmonkey

Ik heb gem geunmoud, door hem op de desktop te verwijderen, zoals in de opgegeven link. Hierdoor geeft hij aan dat er geen USB meer gezien word.

Ik ga het nu via de Disk Utility proberen.

Bijdrager
    McPim

Je moet niet de doelschijf ‘unmounten’ maar de schijf met het windows.iso bestand..

Bijdrager
    Goldenmonkey

Bedankt voor de reactie. Ik denk dat het zo klopt.

Mijn fout is geweest dat ik het windows ISO-bestand op de USB had gezet in plaats van op de MAC zelf.

Bedankt voor je tijd en hoop zo dat het gaat lukken:)

Bijdrager
    McPim

(y)

Bijdrager
    Goldenmonkey

Als de installatie voltooid is en de hij reboot, start dan automatisch Windows (1-malig) of moet ik deze met een speciale key aanroepen?

Ik heb het namelijk als eens eerder geprobeerd en na de reboot leek het alsof er niets geïnstalleerd was.

Bijdrager
    Goldenmonkey

Windows is voorbereid en ik heb nu ook een installatieschijf, wat is het volgende? Na het rebooten is er namelijk niets meer geopend.

[IMG]http://i64.tinypic.com/35mqxcw.png[/IMG]

Bijdrager
    Goldenmonkey

Bijdrager
    McPim

Als het goed is kreeg je na de reboot een optie om de van de windows disk te starten. Heb je een keuze gehad of werd er meteen in OSX gereboot? Anders kun je (met de USB stick in je Mac) opstarten/herstarten met de ‘Option‘ toets ingedrukt. Zie je dan een keuze uit de Windows disk en OSX?

Bijdrager
    Goldenmonkey

Ik moest inderdaad de ‘option’ key inhouden, dit wordt overigens nergens aangegeven.

Gisteren avond is het voltooid en werkt het naar behoren.

Bedankt voor je reactie’s Pim.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.