10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    b0bs

Bootcamp : Bestanden van MacosX naar Windows

Goedde middag

ik zit met een probleem en ik weet dat jullie mij daar bij kunne helpen.

Ik wil graag wat ding van Macosx (bestanden Zo als gedownloade games etc) naar windows maar hoe kan dat ik kan et niet in de Windows HHD zetten met drag en drop. een ander oplossing is CD’s branden etc maar dat duurt lang en beetje zonden van de CD’s/Dvd’s

Bijdrager
    Nikita

Een standaard XP schijf is NTFS geformatteerd en dat kan OSX alleen maar lezen en niets naar schrijven, dankzij Microsoft die het systeem niet wil vrijgeven. Maar goed… Rewritebles gebruiken dan maar? FAT32 kan OSX overigens wel gewoon mee om gaan, maar dan moet je je XP partitie opnieuw formatteren of zo’n tool gebruiken als Partition Magic onder Windows.

Bijdrager
    thijsbrg

Je kan ook voor een alternatief gaan dat MacDrive heet. Hiermee kan je in Windows je Mac OS X partitie lezen. Meer info hier: http://www.mediafour.com/products/macdrive6/bootcamp.asp

Bijdrager
    b0bs

aah dank je wel Mede Forumers ik ga denk ik eerst de Macdrive probeeren als dat niks is formateer ik het

Toppie !!! :lol:

Bijdrager
    PietjePuk

MacDrive is een knap stukje software. Laat Mac-geformateerde schijven (ook iPods dus) perfect fungeren als gewoon Windwows-geformateerde schijven. Dit zonder dat je het echt merkt!.

Bijdrager
    GoingStrong

En anders een USB-stikkie! Paradigit: 1 GB voor E 24,95 :)

Bijdrager
    aerosoul

Er is alleen 1 probleem met macdrive:

Als je macdrive op de pc heb geinstalleerd en bijvoorbeeld een externe harddisk gaat formatteren. Dan is deze schijf niet leesbaar op een andere PC (zonder macdrive). Macdrive hoeft hiervoor nieteens te draaien. Enkel verwijderen van macdrive -> schijf formatteren -> macdrive installeren heeft zin om het
    goed te doen.

Voorderest geniaal programma!

Bijdrager
    Nikita

Kan je niet aangeven dat ‘ie ‘m niet als HFS moet formatteren dan…? Iets van FAT32 ofzo?

Bijdrager
    Darq4

Een windows machine kan een (externe) harde schijf sharen, de share kun je mounten in OSX en vervolgens heb je schrjfrechten, andersom kan natuurlijk ook. Bestanden van OSX sharen via samba server en deze mounten op een windows machine, vervolgens kopieeren naar de (externe) hard disk.

Bijdrager
    Triumph

Macdrive demo heb ik altijd op een stickje bij me. Als ik mij mac externe drive in een windhoos bak stop zet ik daar even de demo op van macdrive en klaar. Je hoeft dus niet illegaal aan de gang te gaan er mee.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.