5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    TurkishDelight

Bootcamp: bestanden van en naar Mac OS X <--> Windows XP

Stel je hebt via Apple Boot Camp, zowel Mac OS X als Windows XP geinstalleerd op je MacBook..

Wat is de makkelijkste manier om bestanden van Mac OS X naar Windows XP over te brengen, wanneer je op het moment Mac OS X draait?

Wat is de makkelijkste manier om bestanden van Windows XP naar Mac OS X over te brengen, wanneer je op het moment Windows XP draait?

Bijdrager
    Electr0n

Installeer Windows XP op een FAT32 partitie en je kan zo alles overzetten vanuit Mac OS X:)
    Dus je maakt 1 map aan op je Win XP partitie, daar zet je alles in wat je over wilt zette van XP naar OS X en dan vanuit OS X overzetten.

Tenzij je een extra paritie aanmaakt met FAT32:)

Bijdrager
    Proof of Youth

Ja, dit vraag ik me ook af. Kheb MacDrive geprobeerd maar hier kon ik niet mee overweg.

Ik gebruik nu gewoon een FAT32 geformateerde Externe HardeSchijf

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Electr0n”

Installeer Windows XP op een FAT32 partitie en je kan zo alles overzetten vanuit Mac OS X:)
    Dus je maakt 1 map aan op je Win XP partitie, daar zet je alles in wat je over wilt zette van XP naar OS X en dan vanuit OS X overzetten.

Tenzij je een extra paritie aanmaakt met FAT32:)

bedankt voor de snelle reactie. :)
    ben ik blij dat ik toch voor de FAT had gekozen in plaats van NTFS bij het installeren van Windows XP.

Ik heb nog een vraagje:
    Ik heb een paar jaar terug een Lacie 250 Gb externe harde schijf gekocht, die heb ik tot op de dag van vandaag alleen gekoppeld aan een iBook G3 PPC.. Nog nooit geformatteerd of wat dan ook.

Mijn vraag is kan ik deze externe Lacie harde schijf zonder problemen, zonder het handmatig of automatisch te formatteren of zonder dat alles op mijn LaCie schijf plotseling verdwijnt, koppelen aan:

1) Mac OS X op een Intel Mac?
    2) Windows op een Intel Mac?

Bijdrager
    Triumph

Nou ik heb gewoon (al jaren geleden gekocht) Macdrive. En wat Kabouter betreft, er niet mee omgaan? Er is echt niets makkelijker dan MacDrive!
    Vanuit windows kun ja Mac geformateerde drives benaderen als of het ntfs drives zijn.
    Ik zie daar de moilijkheid niet van in..
    Of je hebt het downgeload en niet geinstalleerd? Dat moet namelijk……..

Maar goed MacDrive vind ik het makkelijkste.
    Zelfs mijn FW800 drives zijn vanuit windows benaderbaar.
    Helaas geef ik ook cursussen in Studio en dan gebruik ik de FW800 als mijn Capture disk vanuit windows op m’n Macbook Pro (ja kan het erger…….. )

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.