28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    TurkishDelight

Bootcamp alleen met Windows XP SP2?

Ik heb een CD van Windows XP Professional NL…( geen SP1 of SP2)..
    En nou wilde ik voor het eerst Apple Boot Camp uitproberen..
    en dan lees ik dit in de handleiding.

Important:
    You must use a single-disc, full-install Windows XP CD that includes
    Service Pack 2. You cannot use an upgrade version of Windows XP, and you cannot
    install an earlier version of Windows XP and update it later to SP2. Do not use
    Windows XP Professional x64 Edition.

Kan ik deze Windows XP Professonal NL niet gebruiken?
    Ik dacht dat je alle versies van Windows kon installeren.
    :cry:

Bijdrager
    Sentitel

Bijdrager
    Nikita

Nee alleen XP SP2 is dom genoeg om in de BIOS-emulatie van het EFI van een Intel Mac te trappen.

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Sentitel”

Asjeblieft: http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=508636/sc=ef8a17%5B/quote:3bf105c197%5D

hoe moet je slipstreamen als je nog geen Windows hebt.. want volgens mij kan dit alleen in windows toch?

heeft iemand geprobeerd om Windows XP Professional te installeren (dus geen SP, of SP2)..
    ik snap eigenlijk niet waarom dat niet zou kunnen..

Bijdrager
    imathieu

Ik zou er niet aan beginnen. Enkele maanden geleden probeerde ik SP1 te installeren met bootcamp, wat als gevolg een complete herinstallatie van osx had. :x
    Als je tevreden bent met ietsje minder snelheid kan je natuurlijk parallels proberen: daarmee kan je elke windows installeren.
    En als je echt xp wilt installeren via bootcamp, dan kan je toch via minder legale wegen gratis aan SP2 komen… :innocent:

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”imathieu”

Ik zou er niet aan beginnen. Enkele maanden geleden probeerde ik SP1 te installeren met bootcamp, wat als gevolg een complete herinstallatie van osx had. :x
    Als je tevreden bent met ietsje minder snelheid kan je natuurlijk parallels proberen: daarmee kan je elke windows installeren.
    En als je echt xp wilt installeren via bootcamp, dan kan je toch via minder legale wegen gratis aan SP2 komen… :innocent:

dank je voor de waarschuwing mathieu.. ik denk dat ik toch even ga zoeken naar een minder legale SP2 NL..
    :wink: :wink:

ik heb namelijk maar 1 lege CD thuis, en ik heb geen zin om weer een CD box aan te schaffen. weet daarom iemand of ik de drivers kan branden op een usb stick.. ik weet niet hoe groot die drivers precies zijn en of het 1 geheel dmg is, maar mijn USB stick is 256 MB..
    Als ik de drivers kan op mijn USB stick kan branden, zodat de USB stick fungeert als een CD. Hoe moet ik dit branden?

Bijdrager
    gerror

Een RW-tje is altijd heel handig om achter de hand te hebben. Kan ook DVD zijn.

Bijdrager
    Apple

Branden op een USB-stick? Dat moet je me eens uitleggen hoe dat kan:D .

Je kan gewoon:
    – sp2 downloaden
    – de XP cd naar je harde schijf kopieren
    – het verhaal slipstreamen
    – een cd’tje branden met de XP sp2 versie

Klaar is kees![/b]

Bijdrager
    Lexie
    ”Apple”

Branden op een USB-stick? Dat moet je me eens uitleggen hoe dat kan:D .

Je kan gewoon:
    – sp2 downloaden
    – de XP cd naar je harde schijf kopieren
    - het verhaal slipstreamen
    – een cd’tje branden met de XP sp2 versie

Klaar is kees![/b]

Hoe doe je dat? Alvast bedankt

Bijdrager
    Apple

Oeps, ik realiseerde me niet dan niet iedereen ook een Windows machine heeft staan. Maar misschien heeft de topicstarter iemand in de familie of kennissenkring die wel een Windows PC heeft staan. Dan kan je de eerder genoemde procedure van Planet uitvoeren.

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Apple”

Oeps, ik realiseerde me niet dan niet iedereen ook een Windows machine heeft staan. Maar misschien heeft de topicstarter iemand in de familie of kennissenkring die wel een Windows PC heeft staan. Dan kan je de eerder genoemde procedure van Planet uitvoeren.

geen windows in de omgeving.. helaas..

ik heb op het internet wel een windows xp sp2.iso gevonden maar die is groter dan de CD zelf, namelijk meer dan 700 Mb..

Bijdrager
    RPGboy

dat schijnt te kunnen, als je die dan brand schijnt het wel weer goed te komen maar ik heb geen ervaring… Anders zou je een dvdtje kunnen proberen… dat is welliswaar wat duurden maar ja, als je hem echt nodig hebt…

maarre het blijft natuurlijk een windhoos cd heh…

Bijdrager
    TurkishDelight

ik heb een windows xp home edition incl SP2 iso gevonden (ongeveer 650Mb).. gebrand op CD.. en heb met bootcamp zojuist Windows geinstalleerd en de drivers.. echt vet cool..

ik zou het iedereen aanraden die een intel mac heeft, windows draait namelijk supersnel op een intel mac. ik heb het geinstalleerd op een Macbook (de middelste versie van 1299euro)..

:P

weet iemand wat het verschil is tussen de Home edition van XP en de Professional edition van XP?

Bijdrager
    macxx

Home en professional zijn precies hetzelfde, alleen bij home moet je een bepaald iets doen om een aantal professional-opties te gebruiken, zo is het mij altijd verteld.

Bijdrager
    Nikita

Ja, zo ongeveer, bij de Pro versie staan de ondersteuning voor o.a. dual processor systemen aan, en nog wat administrator dingetjes en netwerk gevalletjes. Het verschil zit ‘m vooral onder de motorkap. En Home heeft het dus ook ingebouwd, maar dat staat uit. Er was al heel snel een knappe kop die er achter kwam hoe je het aan moest zetten in Home waardoor je dus eigelijk Pro kreeg.

Anyways, in Vista schijnen ze in Redmond het anders aangepakt te hebben. Maar waarom ze het nodig vonden om zes verschillende versies uit te brengen is me ook een raadsel :P

Bijdrager
    TurkishDelight

weet iemand of office 2007 voor windows officieel op de markt is, of is er alleen een beta?

en tweede vraag: weet iemand het webadres van de store van Microsoft (zoals Apple, de Apple store heeft)..

Bijdrager
    Nikita

Office 2007 is dacht ik inderdaad al officieel verkrijgbaar, volgens m’n buurjongen in elk geval… Ik kan ‘m niet vinden in Nederlandse online winkels.

En de site van Microsoft biedt natuurlijk ook weer geen uitkomst, as usual :P

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Nikita”

Office 2007 is dacht ik inderdaad al officieel verkrijgbaar, volgens m’n buurjongen in elk geval… Ik kan ‘m niet vinden in Nederlandse online winkels.

En de site van Microsoft biedt natuurlijk ook weer geen uitkomst, as usual :P

Nikita, ik heb het probleem dat als ik Mac OS X opstart na in Windows te zijn geweest.
    dat mijn klok in Mac OSX 1 uur vooruit staat.

weet jij of daar een oplossing voor is..

het volgende werkte bij mij niet..

”Martiniman”

Bij Windows aangeven dat ie de klok niet via internet mag synchroniseren en dat ie niet mag ‘nadenken’ omtrent zomer en wintertijd.

Bijdrager
    Nikita

Ja, dat had ik ook. Schijnbaar controleert XP de tijd met een server ergens en schrijft dat weg naar je PRAM o.i.d. en leest OSX die uit, in de veronderstelling dat die klopt. Maar om de een of andere manier pakt XP de verkeerde tijd… Inderdaad moet je dan XP verbieden om z’n klok te synchroniseren. Daarna in XP de tijd goed zetten en OSX weer opstarten en die voor de zekerheid ook nog maar even laten synchroniseren met de EU server. Dan zou het allemaal weer moeten werken.

Oja, XP stond bij mij ook altijd in de verkeerde tijdzone (US Pacific).

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Nikita”

OSX weer opstarten en die voor de zekerheid ook nog maar even laten synchroniseren met de EU server.

Hoe doe ik dit?..
    Systeemvoorkeuren>Datum en tijd en daarna stel datum en tijd automatisch in Apple Europa aanvinken??

Bijdrager
    Nikita

Ja.
    Hoe het in XP moet, ben ik even kwijt… Ik heb de XP partitie er een tijd terug weer vanaf gegooid omdat het voor mij teveel ruimte innam :P

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Nikita”

Ja, zo ongeveer, bij de Pro versie staan de ondersteuning voor o.a. dual processor systemen aan, en nog wat administrator dingetjes en netwerk gevalletjes. Het verschil zit ‘m vooral onder de motorkap. En Home heeft het dus ook ingebouwd, maar dat staat uit. Er was al heel snel een knappe kop die er achter kwam hoe je het aan moest zetten in Home waardoor je dus eigelijk Pro kreeg.

Anyways, in Vista schijnen ze in Redmond het anders aangepakt te hebben. Maar waarom ze het nodig vonden om zes verschillende versies uit te brengen is me ook een raadsel :P

Op elke disc zit de volledige, Ultimate versie van Windows Vista. Hoeveel hiervan wordt geïnstalleerd hangt af van het pakket dat je koopt. Er zal dus inderdaad ook hier weer zo’n knappe kop zijn die alles op de disc unlockt en vervolgens Ultimate op zijn PC zet met een Home Basic licentie.

Bah, ik krijg er nu al koppijn van. Gelukkig is er maar een enkele versie van Leopard waar we ons druk over hoeven te maken.

Bijdrager
    Nikita

En het gekke vind ik dan weer, dat Microsoft bij het uitbrengen van XP zei, dat ze één versie van Windows wilden hebben voor zowel de zakelijke- als de thuisgebruikers, maar dat ze de tijd er nog niet rijp voor vonden. Nu hebben ze het nóg ingewikkelder gemaakt door er nog eens 4 versies bovenop te gooien… Echt heel goed, je klanten zo in verwarring brengen dat ze uit pure wanhoop maar de duurste uitvoering kopen om er zeker van te zijn dat ze niks tekort gaan komen… Hmm, nu ik er zo over nadenk zouden ze dat daar in Redmond ook wel zo bedacht kunnen hebben, best slim eigelijk :|

Bijdrager
    Electr0n
    ”TurkishDelight”

ik heb een windows xp home edition incl SP2 iso gevonden (ongeveer 650Mb).. gebrand op CD.. en heb met bootcamp zojuist Windows geinstalleerd en de drivers.. echt vet cool..

ik zou het iedereen aanraden die een intel mac heeft, windows draait namelijk supersnel op een intel mac. ik heb het geinstalleerd op een Macbook (de middelste versie van 1299euro)..

weet iemand wat het verschil is tussen de Home edition van XP en de Professional edition van XP?

Pro heeft simpel gezegt. meer netwerk mogelijkheden!
    Dat is in ieder geval 1 groot verschil.

Bijdrager
    Borg
    ”TurkishDelight”

Enneh… hoe brand je die dan zodat BootCamp ‘m herkend als Windows installatie-CD?

Moderator
    unSOUND

gewoon met Toast… of met het schijfhulpprogramma…

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Borg”
    ”TurkishDelight”

Enneh… hoe brand je die dan zodat BootCamp ‘m herkend als Windows installatie-CD?

ik heb de iso gedropt in Toast.. daarna op Mount gedrukt ( voor de zekerheid).. en daarna branden..

Bijdrager
    Borg

Thanx! :lol:

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.