7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    PieterJan

Bootcamp 1.1.1 Probleem

Ik heb al enkele topics doorlezen maar nergens wordt een antwoord geboden op mijn probleem….

Wanneer ik de bootcamp Assistent laat lopen gaat alles goed tot het moment waarbij ik de partities wil aanmaken. Ik heb 30GB vrije ruimte dus daar kan het probleem niet liggen denk ik. Toch krijg ik een medling: Schrijfcontrole mislukt. Bij nader zoekwerk lees ik de suggestie dat je de OSX installatie-cd moet open en het schijfhulpprogramma moet opennen om de schijf te herstellen (of het volume).

Driewerf helaas ook dit lukt! De knop kan niet aangeklikt worden (bij de informatiestaat echter wel te lezen: herstel schijf mogelijk: JA)

ik zit helemaal vast en weet niet meer wat ik nog kan doe. Wie helpt me? Alvast bedankt!

Bijdrager
    klaus

Gaat het over de schijf waarmee je opstart? Die kan je namelijk niet gaan herstellen als je in OS X geboot bent. Je zult dus moeten opstarten van de systeemschijf (C ingedrukt houden) en dan naar Schijfbeheer gaan. Daarna zal je de boot-schijf wel kunnen herstellen/controleren.

Bijdrager
    PietjePuk

Als ik mag plaats ik mijn probleem ook in jouw onderwerp…

Normaal ben ik principieel tegen het installeren van Windows op een Mac maar in mijn geval moet ik nu wel voor mn studies. Ik heb geen andere keuze.

Op mn MacBook Pro wil ik dus Windows XP Pro installeren. (legaal).

Dus heb ik de firmwareupgrade al gedaan en Boot Camp staan. Ik partitioneer eerst de harde schijf. En dan vraagt ie om met de cd op te starten. Dit lukt allemaal perfect. Windows installatiemodus start op. Tot ik op een scherm kom waart staat. “Press enter to Installe Windows”, “F3 to exit” en “R to restore”.

Maar nu komt het, mn toetsenbord functioneert helemaal niet in dit venster. Met gevolg kan ik Windows ook niet installeren, ook de modus niet afsluiten of herstellen.

Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar nog mensne met dergelijk probleem/oplossing mss?

Bedankt.

Bijdrager
    PieterJan
    ”klaus”

Gaat het over de schijf waarmee je opstart? Die kan je namelijk niet gaan herstellen als je in OS X geboot bent. Je zult dus moeten opstarten van de systeemschijf (C ingedrukt houden) en dan naar Schijfbeheer gaan. Daarna zal je de boot-schijf wel kunnen herstellen/controleren.

Probleem opgelost, bedankt!

Bijdrager
    Nikita

@ Pietje: da’s bekend bij de MBP, enige oplossing (voor zover ik weet) een extern toetsenbord.

Bijdrager
    PietjePuk

Ok, zal ik eens proberen.

Bijdrager
    PietjePuk

Ook met het externe toetsenbord aangesloten kan ik Windows niet isntalleren. Bij het installeren heb ik geen toetsenbordactiviteit. Is dit opgelost in versie 1.1.1? Anders vind ik het nutteloos om terug 186mb te downloaden.

Is er iemand die toch een oplossing weet?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.