11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    psion1

Bootable USB stick van Mavericks

Heb een installesd bestand nodig om een tweede (oudere MBpro) met een lege HD te voorzien van Mavericks via een USB stick. Bij alles wat ik gevonden heb op internet wordt dat bestand gemaakt uit een nieuwe gedownloade versie van Mavericks. Op mijn nieuwe MBPro (late 2013) is Mavericks bijgewerkt tot de laatste versie en geeft de appstore de melding dat ik Mavericks niet opnieuw kan downloaden. Iemand een idee? Alvast dank.

Bijdrager
    BoniMacX

mavericks stond op je nieuwe MBP. Je hebt het niet apart gekocht in de store en daarom kan je de installer ook niet downloaden.
    ’t is te zeggen, met vorige versies wat dat zo. Maar mavericks is gratis…
    Gisteren zelf nog opnieuw gedownload om op een usb stick te zetten. No problem.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hier wordt uitgelegd hoe je via de app store toch het OS kunt downloaden en hoe je een bootable external device maakt.

Bijdrager
    BoniMacX

Hendrik: zou dat ook moeten kunnen als de interne HD de geest heeft gegeven?

Bijdrager
    RamonV

Ik denk niet dat wat hendrik ijzerbroot zegt gaat helpen, ik heb namelijk hetzelfde probleem en ook een late 2013 Macbook Pro. Volgens mij ligt het probleem aan Apple niet aan ons gebruikers.

Bijdrager
    BoniMacX

en ik heb intussen het antwoord zelf op mijn vraag:
    ‘Mac-modellen die zijn geĆÆntroduceerd nadat OS X Lion voor het publiek beschikbaar was, kunnen rechtstreeks opstarten vanaf een internetversie van het OS X-herstelsysteem. OS X gebruikt deze functie automatisch wanneer het herstelsysteem op de harde schijf niet beschikbaar is (zoals wanneer de harde schijf een probleem vertoont of wanneer de harde schijf is vervangen of gewist). Met OS X Internet Recovery kunt u een Mac direct vanaf de servers van Apple opstarten.’ Bron apple support – OS X: over OS X Recovery.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja, die link kwam ik ook al tegen dus mijn antwoord zou ja zijn geweest.

@RamonV:

Ik denk niet dat wat hendrik ijzerbroot zegt gaat helpen

Ik zeg niks hoor.:lol: Ik geef alleen een link naar Apple support waar het uitgelegd wordt. Je mag toch aannemen dat ze een artikel pas plaatsen als het ook werkt? Heb je wel gedaan wat er in die link staat? Zo niet: dat zou ik dan eerst proberen…

Bijdrager
    hokkie

Met de option-toets ingedrukt houden en de AppStore > Aangeschaft (nog steeds option-toets ingedrukt), zie je Mavericks staan en die kan je dan downloaden. Vervolgens DEZE tutorial volgen…klaar!

…Of begrijp ik nu niet wat de vraag is…?

Bijdrager
    BoniMacX

Net van men Mac mini met Mavericks 10.9.1 Via internet recovery herstart ( cmd – R) en Mavericks proberen installeren op een usb stick: gaat niet.
    Kreeg ik dit te zien:

Bijdrager
    SunKeeper

Dat is niet Mavericks, dat is Lion.

Systeemeisen Mavericks: http://support.apple.com/kb/HT5842?viewlocale=nl_NL
    Er staat 8GB, maar ik zou zelf liever 16GB of meer pakken.

Systeemeisen Lion: http://support.apple.com/kb/HT4949?viewlocale=nl_NL

Wat ze opgeven is wel erg krap. De installer op je afbeelding zegt dat die 13,68GB nodig heeft. Lijkt me op zich ook wel logisch.

Bijdrager
    BoniMacX

Sunkeeper, dat zag ik ook wel dat het Lion is:-)
    Maar dat is wat ik voorgeschoteld kreeg via cmd – R herstart en dus via internet recovery probeerde Mavericks rechtstreeks op usb stick te installeren.

Heb gisteravond (nacht) dan nog gewoon de Mavericks installer via de App store gedownload en via Diskmaker X zonder problemen op dezelfde usb stick gezet die je op de screenshot ziet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.