5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    DUUSTERE DNS

Bootable USB High Sierra lukt niet

Beste OMT,

Ik heb een MBP early 2011. Door een omstandigheid heb ik mijn MacOS moeten herinstalleren. Tenminste, ik struikel al op “Bootable USB” maken.

Een maatje heeft voor mij de procedure Bootable USB High Sierra doorlopen. Echter, hang ik deze externe disk aan mijn MBP, dan ziet Opstartschijf deze niet.

De instructie is volledig nagelopen, ook de terminal actie.

Vreemd is dat mijn maatjes MBP de Bootable ook niet ziet als hij Recovery Mode Start.

Wellicht dat ik hier het antwoord kan vinden.

MBP Early 2011
    USB HP 1TB Format MacOS Journaled

Heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie, het moet toch niet zo moeilijk zijn. Dat staat op alle pagina’s Google vermeld…

Ik zie graag jullie reacties tegemoet.

Grtz,

Dennis

NB: Zal er voor zorgen dat TimeMachine altijd aan staat, dit overkomt me geen 2e keer.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door Night. Reden: Duplicaat topic verwijderd
    Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    McPim

Het is inderdaad niet zo moeilijk, probeer het eens met een USB stick? En opstarten met de ‘OPTION’ key ingedrukt om ‘m te zien, dat is bekend neem ik aan.

Heb je al zonder USB schijf de Recovery Mode geprobeerd? Als het goed is ondersteunt je Mac recovery via internet, dat is misschien de makkelijkste optie. Probeer Option-⌘-R.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204904

Bijdrager
    GoeieDag

Voor herinstallatie heb je helemaal geen bootable extern volume (bv die USB HD) nodig, als je vanuit de recovery kunt opstarten. Dan is de macOS installer voldoende.

Of gebruik de manier die McPim aangeeft hierboven, werkt ook prima.

Bijdrager
    McPim

Tot ziens dan maar 👋🏻

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.