11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iSander

bootable dvd branden

Heey,

Gisteren heb ik Fedora Core3 gedownload. Weliswaar een dvd iso. Want al die cdtjes is toch maar zooi. Nu heb ik een grote iso file. Maar hoe schrijf ik die nu op dvd? Ik heb gisteren al eens geprobeerd de iso te openen. En die files die je dan bekomt te bakken op een dvdtje via de finder. Maar als ik dan de dvd in mijn intel machine stop dan boot ie niet :cry: Ook al staat het zo in de bios ingesteld dat hij eerst moet booten van m’n dvdstation. Weet iemand hoe ik correct mijn iso brand zodat ie kan booten in mijn intel machine? Als ik programma’s nodig heb liefst freeware aub!

Dankje.

Geblokkeerd
    Anoniem

Freeware kan ik je niet mee helpen helaas:P
    Maar Fedora Core3 is toch ook niet gratis? (m.a.w.; illegaal)

Ik heb wel eens een bootable CD/DVD gemaakt, door gewoon het zaakje
    uit te pakken, en gewoon te branden… dat werkte prima bij mij:)

Bijdrager
    Rini

wat ik doe in zo’n geval. (had dit met de tiger.iso file)
    Ik gebruik Toast. Ik mount met toast de iso file.
    Dan ga je in toast naar : MAC VOLUME. Selecteert de gemounte iso file. En voila.

Wellicht zijn er nog snellere opties, hiervan ben ik dan niet op de hoogte. Als ik onder toast de iso file brand dan boot ie never van de cd, dus moet het altijd zo doen.

Bijdrager
    iSander

Redhat was vroeger gratis. Maar een tijdje geleden zijn die gestopt. Nu maken ze enkel Redhat voor bedrijven (betalend dus…) Maar er loopt al een hele tijd (ondertussen de derde core al) een project gesponsord door Redhat namelijk Fedora. En die is bedoeld voor de desktop en Fedora is compleet gratis! Het is gewoon een vernieuwde en gratis Redhat. Voor de ge├»ntresseerden: klikerdeklik Je kan het downloaden en branden op 1 dvd’tje of 4 cd’tjes. Helaas lukt het me niet een bootable dvd te verkrijgen.

Bijdrager
    iSander
    ”Rini”

Dan ga je in toast naar : MAC VOLUME. Selecteert de gemounte iso file. En voila.

Wellicht zijn er nog snellere opties, hiervan ben ik dan niet op de hoogte. Als ik onder toast de iso file brand dan boot ie never van de cd, dus moet het altijd zo doen.

Toast? 8) hmm vreesde ik al voor. Helaas is dat geen freeware. Ben maar arme student…

Bijdrager
    Rini

misschien eens proberen met schijfhulpprogramma ?
    Dit zou ook kunnen werken. Heb voor mijn dvd brander een patch moeten downloaden om hem te laten werken in schijfhulpprogramma. ben de naam totaal kwijt van dat pakketje.
    het werkt dus wel. kan in alle iapps de brander gebruiken.

Tjee hoe heet die patch… iemand suggesties ?

Bijdrager
    HarrySegy

Ha die iSander!
    Arm studentje, je hoeft niet roomser zijn dan de paus… kijk eens met LimeWire wat er allemaal ‘te koop’ is!!

Bijdrager
    Siemen Beens

Rini

Heet die patch niet Patchburn

Bijdrager
    mcdaddy

Misschien moet je de iso branden vanaf je intel pc (met linux of windows). Fedora Core 4 werkt overigens ook op een mac, maar die is nog in test fase. Als je even geduld hebt dan heb je ook je intel doos niet meer nodig om fedora te draaien.

Bijdrager
    luukwagon
    ”iSander”
    ”Rini”

Toast? 8) hmm vreesde ik al voor. Helaas is dat geen freeware. Ben maar arme student…

op zoek op versiontracker naar eengratis branprogramma a la XBurn d8 ik… :innocent:

Bijdrager
    Rini

Patchburn jah. Die was het.
    Werkt goed moet ik zeggen.

Bedankt voor de naam :)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.