10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    leon dijkstra

Bootable CD

Is het mogelijk om een bootable cd te branden via Toast, zo ja , hoe moet dit?

Bijdrager
    Pn

Volgens mij kan Toast dat niet. Als het gaat om het fikken van een bootable dmg file, dan werkt “Disk Copy” onder Jaguar (of “Disk Utility” onder Panther) wel.

Bijdrager
    Clungel

Hier -> http://www.bombich.com/mactips/bootx.html
    staat stap voor stap uitgelegd hoe je dit kunt doen, zonder Toast
    maar wel met Disk Copy.

Succes!

Bijdrager
    Deskman

Het hangt er van af wat je wil doen, maar een soort crashdisk maken vanwaar je in noodgevallen met wat utilities kunt opstarten gaat heel goed met bootCD van charlessoft

Bijdrager
    Ruben
    ”Deskman”

…gaat heel goed met bootCD van charlessoft

Helemaal mee eens. Ik heb al meerdere pogingen ondernomen een boot-CD te maken om dingen als Drive 10 en Diskwarrior een beetje goed te kunnen gebruiken en met BootCD was het werkelijk een eitje. Alleen een paar simpele vragen beantwoorden, kiezen welke Apps je op de BootCD wilt hebben en klaar is Kees. Geen moeilijk gedoe met terminal commando’s, gewoon alles via de grafische Interface.

Moet wel zeggen dat de resulterende boot CD rete-traag is, maar dat maakt natuurlijk niet uit op momenten dat je er echt eentje nodig hebt.

Bijdrager
    Marijn
    ”leon

Is het mogelijk om een bootable cd te branden via Toast, zo ja , hoe moet dit?

Bootable CD in Toast 5.1.3
    Kies on Toast Other——-> Mac Volume
    Klik op “Select”
    Selecteer de disk image diie je wilt fikken
    Vink “Optimize on the Fly” UIT
    Vink “Bootable” AAN
    Klik Record
    Selecteer de halve brandsnelheid van je brander
    ga koffie drinken
    Werp CD uit
    Plaats CD
    Kies in de systeemvoorkeuren de juist gebakken opstart schijf
    Herstart
    eh volia…….

Succes

Bijdrager
    Geedee

Moet ook lukken in de laatste versie van Toast.

Bijdrager
    Ruben
    ”Geedee”

Moet ook lukken in de laatste versie van Toast.

Toch vind ik BootCD makkelijker klinken dan dat hele lijstje handelingen in Toast.:-P Die maakt ook netjes een ramdrive aan enzo…

Bijdrager
    Deskman

Volgens mij kun je in toast alleen een hele drive bootable kopieren. Dat betekent dat je een aparte drive moet maken die niet groter is dan wat er op je CD past of dat je naderhand vanalles in toast moet gaan wegschrappen dat te groot is… Of heb ik het mis?

Bijdrager
    Geedee

Lijkt me zo te zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.