3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    JRI

Boot scherm resolutie

Ik ben gisteren naar een Mac winkel geweest, omdat ik wat problemen heb met mijn scherm. Er zit stof achter en ik wilde weten of dit te repareren valt. Mijn computer is toen even ‘mee naar achter’ genomen, zodat de technische dienst er even naar kon kijken.
    Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar als ik nu boot, dan is het grijze scherm met het apple logo in een hele andere resolutie dan de 1440×900. Op zich geen probleem, want als de desktop verschijnt dan is de resolutie prima.
    Ik ben alleen heel erg benieuwd of iemand mij kan vertellen, waarom het nu anders is?

Groet en alvast bedankt,

Jiri

Bijdrager
    Lazy B

Waarschijnlijk hebben ze er een extern scherm op aan gesloten. Als je tijden het opstarten de volgende toetscombinatie ingedrukt houd totdat je 3x het opstart geluid hoort, moet het allemaal weer in orde zijn.

Appletje-ALT-P-R

Moderator
    Poezenbeest

Met bovenstaande wis je je PRAM. Is niet erg, maar zonde als het niet hoeft.

Gewoon afwachten, na een keer opnieuw opstarten met de juiste instellingen, moet hij het gewoon weer doen. Je computer of je scherm is in aanraking geweest met andere hardware, waardoor er instellingen verloren zijn gegaan. Dit herstelt OSX automatisch na een paar keer opstarten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.