7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    scd

boot probleem G5 10.3.9.

Na het installeren van OSX.3.9 EN Palm Desktop op een G5 wil ie niet meer opstarten. Krijg eerst het appeltje, het voortgangsvenster en vervolgens een blauw scherm. En die blijft blauw.

Heb allerlei manier geprobeerd met opstarten, maar niets helpt. Opstarten vanaf de install schijf met schijfhulpprogramma geeft geen problemen (permissies herstellen en volume herstellen gaat goed). Opstarten in veilige mode (Met de shift toets ingedrukt) geeft ook een blauw scherm).

Wie heeft suggesties?

Thanks, Boele

Bijdrager
    scd

G5 iMac is het trouwens.

Bijdrager
    The Mennis

probeer eens de met de installatie cd op te starten

Bijdrager
    jps

suggesties niet echt, kan je alleen maar meedelen dat sinds, ik op de mijne 10.3.9 had geinstalleerd op de mini, enorme problemen kende om hem volledig te kunnen uitschakelen, en dat de sluimerstand ook veel moeilijker inging. Denk dat het beste is terug te gaan naar 3.8…

heb het ook gedaan via clean install naar 3.7

Bijdrager
    TonE

Ik zou proberen de 10.3.9 combo updater er nogmaals op los te laten.

Bijdrager
    scd
    ”The

probeer eens de met de installatie cd op te starten

Ja, dat lukt wel. Maar dan?

Bijdrager
    The Mennis

Gewoon “opnieuw installeren” als je de doel volume gaat kiezen eerst de opties ( links onder ) aanklikken en dan kiezen voor Archiveer en installeer + Behoud gebruikers en netwerk instellingen.

Hier na zou alles het weer moeten doen .
    Je zou ook kunnen kiezen voor een schone installatie maar dat zou ik pas doen als dit niet lukt.
    Hierna wel ff je schijfhulp programma opstarten en volumebevoegdheden herstellen.

succes!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.