8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    badtaste

boot leopard doet het niet

ik heb een macbook pro.
    nu is mijn leopard weg. en heb ik er eentje gedownload.
    maar als ik hem brand ziet hij hem wel als de mac aanstaat
    maar zodra ik hem wil installen en de mac opnieuw opstart is ie niet bootabble.
    heb hem gebrand op een dl phillips
    met schijfhulp
    wie weet hoe ik het dvdtje bootabble krijg of hoe ik hem anders kan branden?
    heb ook al power/c en power/optie geprobeerd maar niets doet het hij ziet hem niet.
    ben nu weer terug bij af, de oude versie boehoe

Bijdrager
    MouseMighty

Heel makkelijk, ga naar de dichtsbijzijnde Apple Premium Reseller er koop een 10.5 Ben je de originele installatie schijven van je MBP ook kwijt?

Bijdrager
    badtaste

nee die heb ik nog.
    maar had al een leopard gekocht, en apple kon niets voor me doen.
    en wil niet weer geld uitgeven als het kan

Bijdrager
    sypie

Dan heb je simpelweg de verkeerde gedownload, er zijn er ook zo veel tegenwoordig…

Bijdrager
    badtaste

maar waar haal ik die vandaan dan en waar moet ik op letten?

Bijdrager
    DouweM
    ”[url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=9347

OMT Etiquette[/url]“]
    • Elkaar helpen bij het installeren van illegaal verkregen software is niet toegestaan.

Lijkt me niet helemaal de bedoeling;)

Bijdrager
    arne89

Dit is toch niet illegaal verder helpen,
    vermits hij al eens een versie gekocht heeft?
    Hij heeft de licentierechten al gekocht, hij heeft het goede recht om voor hem een kopietje te voorzien… (lees: download).
    Ik heb hetzelfde voorgehad, een half jaar geleden.
    M’n dvd van leopard had ik nog maar 1x gebruikt om m’n mac te updaten van Tiger naar Leopard, en toen ik wat xcode nodig had wou hij helemaal niet meer laden.
    Ik ben toen naar de APR geweest, waar ze mij (gratis!) een nieuw exemplaar gaven nadat ze gezien hadden dat op m’n origineel geen scharen e.d. stonden …
    Ik zou het proberen!

Greetz!

Moderator
    Poezenbeest

Het aan de praat krijgen van gedownloadde versies van OSX is gewoon niet de bedoeling. Nu heeft hij (naar eigen zeggen) wel een licentie, maar als we hier gaan zeggen hoe we dat aan de praat krijgen, dan helpen we ook de mensen, die nog geen licentie hebben. Daarnaast kan ik ook niet nagaan of hij daadwerkelijk een licentie heeft.

Oftewel… oplossingen geven over hoe hij bij Apple toch een nieuw exemplaar van Apple kan krijgen, mogen, alle oplossingen die gaan over het aan de praat krijgen van gedownloadde versies, mogen niet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.